Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 44

Ämne: GPS

  1. #1

    GPS

    Hej.
    Har ni GPS på Er hoj och vilken har Ni?
    Har nu bytt upp mig från questen till zumo 550 och har nu monterat allt på hojen och ser framemot denna säsong.
    Vore kul att höra lite vad som andvänds.
    Ha det bra o kör som vanligt
    Håkan 8)
    Kolla in FJR Klubbens hemsida www.fjrsweden.se

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: GPS

    Jag har också köpt en Zümo 550! Men jag har inte kommit så långt att den sitter monterad på hojen.

  3. #3

    SV: GPS

    Testade GPS i bilen ordentligt för första gången nu i helgen, extremt smidigt!

    Är det lätta att montera på hojen? Zumo 550'n verkar poppis, var hittar jag mer info på den?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: GPS

    Det följer med fästen för både hoj och bil, det är bra. Här kan du läsa mer om modellen:
    http://www.garmin.se/productpage_tab1.aspx?pageid=2862

    Den är bra på så vis att den har stora ikoner, man slipper dra av sig handsken om man måste knappa in nåt på den. Sen ska den tåla bensinspill och UV-ljus också förutom att den ska vara stöttålig.

  5. #5

    SV: GPS

    Har kört med GPS sen -99 vill inte vara utan, det är vanebildande. Till o. m. i din egen stad har du nytta av den. Den är perfekt när du t.ex. skall hitta hotell på främmande ort.
    Den senaste (av 5 st.)har jag på BMW´n, en Tom Tom Raider, mest används den när jag skall hem och inte riktigt vet var jag befinner mig och vill snabbaste vägen hem.
    Den kan luras ibland, en gång i Anderstorp visade den att jag skulle köra rakt fram i en korsning för att ta en runda runt kvarteret och passera tvärs i samma korsning Ett par gånger har den tagit oss av motorvägen för att sen visa oss in igen på påfarten.
    Trots omvägarna så kommer du alltid till rätt adress.
    En annan bra detalj är att den visar ankomsttiden, pefekt när någon ringer och undrar när vi kommer, då kommer det exakta svaret: 16.48
    Rekomenderar inte TomTom, den saknar passagerarkommunikation och musik (mp3)
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  6. #6

    SV: GPS

    Hur funkar det med kartorna? Hört att det finns en del olika varianter, de som uppdaterar sig själva osv.

    Måste man lägga ut mer pengar när man vill uppdatera kartorna? Eller kanske lägga till europa-kartor?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: GPS

    Jag vet faktiskt inte. Jag fick en CD häromdagen från Garmin utan att ha beställt nån men det står Map Update 2008 på den. Det byggs och ändras med gator etc och läggs till bensinstationer och andra tas bort så det vore konstigt om man inte fick en uppdatering.

  8. #8

    SV: GPS

    Hej
    Katarina, du har säkert fått den senaste versionen då du om jag fattat det rätt precis köpt din Gps. Annars får man kolla på Garmins hemsidan om det kommit uppdateringar för Gps- en eller kartprogramet.
    Vidare får man köpa dessa uppdateringarna och det brukar vara en gång om året.
    Man kan nu köpa dessa hos sin handlare där du köpt din Gps.
    Som sagt så följer det med ett fäste till hojen och vill man ha andra fästen finns det många lösningar till detta. Det finns som orginaltillbehör och så finns det att köpa på nätet. Kolla in länken www.bikejohnny.com Det finns också ett Zumo forum där det bara snackas Gps. Kolla på www.zumoforums.com
    Ha det bra
    Håkan 8)
    Kolla in FJR Klubbens hemsida www.fjrsweden.se

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: GPS

    Jag köpte den nyss så det är säkert därför jag fick en uppdatering. Men de kostar de här Garmin, tycker kartorna kan vara gratis.

  10. #10
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: GPS

    jag gillar gps men det är lite väl dyra, åtmindstone om man vill ha en bra garmin.

    hur billigt kan man komma undan? jag hittade den här för 1500:-
    http://microshop.se/shop/showItem.asp?artnr=S102

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •