Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 44 av 44

Ämne: GPS

  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1

    Tom Tom Rider SE

    Jag kör med en tomtom raider, har provat diverse "bil"-gps:er men man tröttnar då laddningen inte fungerar via cigguttags-kabeln (till batteri..). Men definitivt värt 3000:- för en Tomtom, som dessutom är vattentålig och har laddning från mc bat.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    2
    Hej alla!
    Jag är också lite sugen att köpa GPS. Perfekt att också ha som interface mellan telefon / MP3 spelare och hjälm.
    Pratade med en säljare uppe på "Lelles" i Uppsala, och han menade att egentligen är det lite hugget som stucket mellan Garmin och Tom-Tom. Lite som vad man är van med emellan Sony-Ericsson och Nokia i jämförelse...
    Dock tyckte han att Garmin var lite vassare i utförande och kvalitet, om än (såklart) lite dyrare...! Plus att den har lite flera finesser än Tom-Tom t.ex inkluderat bilfäste som ju kostar extra hos Tom-Tom.
    Intressant är ändå det faktum att Garmin släpper en ny GPS nu troligen under sommaren. Då kommer högst troligen Zumo 550 att falla rejält i pris, men ändå finnas kvar parallellt med den nya modellen!!
    Å då kommer 550:an att bli ett bra klipp!!!

    Vore kul om fler har erfarenheter av att äga en hojGPS....!

    BozSTic

  3. #43
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av polr_213 Visa inlägg
    Jag kör med en tomtom raider, har provat diverse "bil"-gps:er men man tröttnar då laddningen inte fungerar via cigguttags-kabeln (till batteri..). Men definitivt värt 3000:- för en Tomtom, som dessutom är vattentålig och har laddning från mc bat.
    Vadå inte fungerar? Cigguttaget har 12v precis som en bil, ingen skillnad.
    Kör med en Garmin 310 funkar hur bra som helst. Onödigt att lägga ner 5-6000:- på en MC-navigator.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  4. #44
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av polr_213 Visa inlägg
    Jag kör med en tomtom raider, har provat diverse "bil"-gps:er men man tröttnar då laddningen inte fungerar via cigguttags-kabeln (till batteri..). Men definitivt värt 3000:- för en Tomtom, som dessutom är vattentålig och har laddning från mc bat.
    Håller med Hamre gällande laddningen men jag har både en bil gps (tom tom one) och en till hojen (Garmin Quest). Den största skillnaden mellan dessa är att på tomtomen kan jag hitta från punkt A till punkt B betydligt enklare än på min Quest, men ska jag göra en trevlig runda till hojen finns det ingen möjlighet på tomtomen att komma i närheten av vad som går att få fram med en GPS avsedd för mc-bruk pga deras kartprogram till databurken. Jag köpte min begagnad (billigt) och den har ca 3år på nacken nu men fungerar perfekt.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •