Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Hur är det att köra trike?

  1. #1

    Hur är det att köra trike?

    Kollade in Trikerlinus bild i galleriet och kom på att jag aldrig kör trike.

    Ni som testat, hur är dom att köra? Som en bil? Som en hoj?

    Känns som att det borde bli ganska "stel" körning, fast jag vet inte, har aldrig ens suttit på en.
    Har sett några köra runt i stan ibland, ser rätt feta ut faktiskt!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #2
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Hur är det att köra trike?

    Jag tror nog att det har sin charm men kan knappast tro att det känns som att åka hoj, man känner i och för sig fartvinden men det blir problem med att lägga ner den i kurvorna. ;D
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #3
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Hur är det att köra trike?

    jag har bara åkt trike och inget ont mot dem som kör men det kändes mer som en cabbad bil än en mc

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Hur är det att köra trike?

    Krävs det mc-kort på Trike?

  5. #5
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Hur är det att köra trike?

    Citat Ursprungligen postat av Fredd
    Krävs det mc-kort på Trike?
    Nej, tror det räcker med b-kort.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #6

    SV: Hur är det att köra trike?

    Citat Ursprungligen postat av Gibson
    Citat Ursprungligen postat av Fredd
    Krävs det mc-kort på Trike?
    Nej, tror det räcker med b-kort.
    Rätt, det räcker med b-kort för trike. Samma körkortsregler som för quads.
    Kan nog vara därför vissa väljer att köra trike också, inget krav på a-kort om man inte har möjlighet att ta det av diverse anledningar.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #7

    SV: Hur är det att köra trike?

    Det här att köra trike har även det sin tjusning, men skall absolut inte jämföras med varken bilkörning eller 2-hjulig MC, inte 4-hjulig MC för den delen heller.

    Det är nämligen vitt skilda fordon med andra egenskaper än just den 2-hjuliga.
    Bland er som bara kör 2-hjuligt, möts man ibland av en lite nedvärderande inställning till oss som kör annat än just 2-hjuligt.
    Med kommentarer typ "Det där är väl inte som att köra "riktig" MC" eller "Har du inget Mc-kort" osv. osv.

    Med tanke på de problem som 2-hjulingar deltager i, skulle man kanske mer ifrågasätta denna vinglia konstruktions berättigande :
    Var rädd om dig, kör Trike

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Hur är det att köra trike?

    Citat Ursprungligen postat av Kanten
    Det här att köra trike har även det sin tjusning, men skall absolut inte jämföras med varken bilkörning eller 2-hjulig MC, inte 4-hjulig MC för den delen heller.

    Det är nämligen vitt skilda fordon med andra egenskaper än just den 2-hjuliga.
    Bland er som bara kör 2-hjuligt, möts man ibland av en lite nedvärderande inställning till oss som kör annat än just 2-hjuligt.
    Med kommentarer typ "Det där är väl inte som att köra "riktig" MC" eller "Har du inget Mc-kort" osv. osv.

    Med tanke på de problem som 2-hjulingar deltager i, skulle man kanske mer ifrågasätta denna vinglia konstruktions berättigande :
    Jag har absolut ingeting emot Trikes! Men man kan inte låta bli att undra hur man kommer in på Trike, de är ju varken vanliga eller särskilt billiga(?)?

    Går de flesta från Trike till MC eller tvärtom?

  9. #9

    SV: Hur är det att köra trike?

    Citat Ursprungligen postat av Fredd

    Jag har absolut ingeting emot Trikes! Men man kan inte låta bli att undra hur man kommer in på Trike, de är ju varken vanliga eller särskilt billiga(?)?

    Går de flesta från Trike till MC eller tvärtom?
    Tja, vet faktiskt inte vilket som är det vanligaste skälet till anskaffandet av Trike.
    Körkortsbehörighet är ett, någon form av handikapp ett annant. En del tycker att det är fräck, då de faktiskt kör både 2 och 3-hjuling. Kan även tänka mig att en del kommer till bara för att man vill bygga något annorlund, oftast då utställningsmaskiner.

    Skall väl finnas ca: 650 Trikar i Sverige, så visst finns de, men det är kanske som en droppe i havet jämfört med 2-hjulingar.
    Var rädd om dig, kör Trike

  10. #10

    SV: Hur är det att köra trike?

    Dom väcker ju lite uppmärksamhet iaf, kul att kolla på! Skulle jag få chansen nån gång skulle jag gärna testa köra en trike också.. att det skulle va en ganska stel åktur är kanske bara en fördom.

    Hur ligger dom i pris/försäkring osv? En trike är reggad som mc va?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. Trike
    Av Cyberkatta i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-06-05, 23:25
  2. trike ztr
    Av elvedin i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-14, 16:17
  3. ZTR trike
    Av miniDULTEN i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-10-10, 14:18
  4. trike
    Av v-twin i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-14, 18:55
  5. Trike
    Av Kanten i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 18:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •