Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Nygammal åkare!

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Skåne, utanför Sjöbo
    Inlägg
    22

    Smile Nygammal åkare!

    Hej bästa motorburna färdkamrater!
    Jag är till åren fyllda 56 år och är berikad med tilltalsnamnet Mats!

    Redan som ung har tvåhjuliga fordon legat varmt om hjärtat, efter att plockat potatis en sommar lade jag hela min peng som jag tjänat på en rostig moped, en Sach Compact som jag fixade upp under vintern. Efterföljande sommar fyllde jag 15 år och vid min gud fick den Compacten gå många mil.

    Jag fick blodad tand och genast tog jag motorcykelkort när fyllde 16 år, och jag kompletterade mitt liv med en Honda CB125 som fick gå i ur och skur. Innan jag fyllde 18 år fick mer potatisplockande somrars belöning bli ytterliggande en Honda, en Honda CB500 Four som förgyllde sommaren när jag var 18 år, följande år byte jag åter till en Honda, en Honda CB650 vilken jag tröttnade fort på och byte åter fordon.

    Denna gång en Suzuki GSX 1100EF. Jag körde många underbara mil kors och tvärs i Sverige. Och under dessa vilda fartfyllda mil träffade jag min då framtida fru. Vi bildade familj, fyra barn med åren och hus med Volvo och allt det där och som vuxen tog jag mitt ansvar och sålde allt som hade med motorcykel att göra. Saknaden av tvåhjulingen kom varje vår och planen var hela tiden att när barnen var utflugna skulle jag åter gränsla sadeln och få vinden i ansiktet.

    Nu är alla knotten utflugna och jag hittade på den en efter den andra ursäkten att inte skaffa motorcykel, jag tittade på blocket och MC butiker, och trånade och dreglade. Men det var för dyrt eller ekonomin passade inte, eller annan ursäkt. Jag drog ut på det och till slut tröttnade min fenomenala fru och rätt som det var så stod det en motorcykel på uppfarten.
    Utan min vetskap förgyllde min fru åter mitt liv med en tvåhjuling, då återigen en Honda. En röd Honda VTX1800C.

    VTX12.jpg

    Om inte mina öron suttit där på huvudet hade skallen ramlat av när mina smilgropar krockade med öronsnibben, nu är jag på gång igen, åter på vägen på två hjul med vinden i ansiktet. Livet är underbart

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Grattis till återfallet , längtar inte alls tills våren nu

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Skåne, utanför Sjöbo
    Inlägg
    22
    Jag tackar och bugar så djupt att min panna slår i backen, jag lovar att kräma ut så mycket som det är fysiskt möjligt av kommande vår och sommar! Och jag kan intyga att våren hägrar precis lika mycket för mig, som hos dom flesta som surfar runt här på Hojen.nu.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Skåne, utanför Sjöbo
    Inlägg
    22
    Det var rena vårvädret i Skåneland i helgen, sol och vindstilla. Så jag kunde bara inte motstå suget att rulla ut på asfalten. Det var lite kyligt, men det blev ändå någon mil utan brådska.

    xconvert.com.jpg

    Det blev kallt om fingrarna, men helt klart värt det

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Jag har fortfarande inte kommit mig ut på 2 hjul , men varit i garaget och pillat lite på hojen inför sommaren.
    Tyvärr har ålder och sjukdom gjort att nu för tiden är jag bara finvädersåkare , vill gärna ha närmare 15c innan jag ger mig ut.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Skåne, utanför Sjöbo
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Tyvärr har ålder och sjukdom gjort att nu för tiden är jag bara finvädersåkare , vill gärna ha närmare 15c innan jag ger mig ut.
    Tråkigt att höra att du inte har hälsan i behåll, får man vara så ofin att fråga vad som drabbat dig?

    Vi får då hålla tummarna att det snart blir varmare och då mer än 15 grader så du får komma ut för en stund och om möjligt blunda för både krämpor och sjukdomar, om än för ett ögonblick.

Liknande ämnen

  1. Harley åkare begravd med sin mc.
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-02-24, 16:49
  2. Piaggio MP3-åkare söderöver?
    Av ssgt i forum Scooter
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-10-11, 11:29
  3. Rekordfå MC-åkare omkom 2010
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 21:34
  4. Bakhjuls-åkare miste körkortet
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 18:40
  5. Ännu en mc-åkare!!
    Av Mc-Bosse i forum Ny på forumet
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 22:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •