Jo, jag sitter och funderar på lite hojturer, bl a har Glasstouring dykt upp i tankarna. En hojtur ner till Söderköping för en rejäl skopa glass på restaurang Smultronstället. Finns de kvar förresten..? Kanske ska ta och kolla, så här i spåren av pandemin kan saker och ting ha ställts på ända.

Skönt nu när alla restriktioner tas bort sedan igår, känns som att vi börjar få ett mer normalt liv och samhälle. Det är bra! För då börjar vi alla snart må lite bättre när de som kan får möjlighet att resa, hälsa på släkten och allt vad det innebär i och med detta.

Det som är så bra just nu är att jag jobbar natt och får därmed fler lediga dagar = möjlighet till fler hojrundor.
På Facebook är jag med i en grupp där det anordnas mc-turer, den som håller i det brukar köra vilse skriver han. Turerna är bra och genomtänkta har jag sett, och jag brukar fnissa åt inläggen för de är kryddade med humor. Tyvärr har de alltid fallit in när jag jobbar.

Undrar om han har mitt arbetsschema..? Det verkar alltid falla in på de dagar när jag inte kan haka på någon intressant aktivitet…

Nåja, jag hoppas kunna haka på i sommar. Jag har hela 71 semesterdagar sparade så jag skulle kunna plocka ut lite extra ledigt i år. Under förutsättning att det funkar med arbetsgruppen förstås.

Inga nya eller utbytta hojar för min del, jag gillar de jag har. Husqvarna 256, en cross från Försvaret som jag tyckte var gräääsligt ful men jag köpt den ändå. Så klart blev den absoluta favoriten i garaget. Långsammast men roligast.
Streeten har jag kvar också, den säljer jag aldrig, likaså Smatterknarren (Triumph Scrambler).
Jag är rätt nöjd med beståndet, de fyller alla funktioner hos mina olika sidor som mc-förare.

Men jag är lite slutkörd. Vissa dygn kan jag sova bortåt 12 timmar och t o m mer och ändå känna mig trött.
Anledningen är en hel del massa extrajobb sen somras och under hela hösten och hela vägen fram till december tills jag kände att nu går luften ur mig. Jag drog i handbromsen men det var nog lite i senaste laget… Därav all denna sömn.
Men jag hoppas att detta ska vara över till sommaren, det känns mycket bättre nu när jag jobbar natt och får fler lediga dagar och därmed en ökad chans till vila. Så jag hoppas hinna få lust och ork för en del hojturer i sommar utan att känna mig orkeslös och trött.

Hur länge har jag ägt hojarna? Jo flera år faktiskt.
Smatterknarren köpte jag i januari 2008.
Husqvarnan köpte jag i maj 2008, likaså en BSA M20 från -44.
Streeten i september 2010.

Jo en Biff kom in i garaget också, en BMW R1200 GS/A -17 men jag sålde den sen när jag kände att jag vill bo själv.
Även BSA:n såldes i samma veva.

Det jag har fokus på i år är:
  • Vila.
  • Renovera köket i sommar.
  • Hojrundor, gärna långa turer nånstans till något sevärt.
  • Mer semester än vanligt.
  • Fortsätta tacka nej till extrapass/övertid!