Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ny på custom -vad f-n har folk på sig?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2021
    Ort
    08
    Inlägg
    3

    Ny på custom -vad f-n har folk på sig?

    Efter 20 år på sporthoj har jag gått över till "the Dark side" och upptäcker att jag inte har en susning vad jag ska ha på mig -förutom att jag inte kan ha helställ med knäpuckar. Finns ju en uppsjö av skolor och stilar, vissa mer snygga än säkra och vice versa -och för att göra saken än värre så ska även frugan dressas Bra priser just nu när säsongen stänger bla på Handelsboden och BikeNord.

    Funderar över framförallt följande:

    -Öppen eller stängd hjälm? Säkerhetsmässigt är det väl en no brainer men jag har alltid tyckt det sett lite knepigt ut att köra integral på en custom -undantaget vissa modeller (Alien Bandit, man ser ut som en stormtrooper från Star Wars typ...)
    -Skinn eller kevlar? Gäller både överdel och underdel. Finns ju väldigt snygga jeans och hoodies med förstärkningar men man kanske ska ha både och?

    Alla tips tas tacksamt emot!

  2. #2
    Intergral givet vis, riskera inte hälsan för någon dum stilfråga. Vill du ha ditt helställ så använd det ingen har med det att göra. Annars goretexkläder, både snygga och funktionella men köp ett riktigt ryggskydd, men det har du säkert redan.
    Skit i stilen du bestämmer.
    https://www.halvarsson.se/ ett exempel
    Jan-Olov

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2021
    Ort
    08
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Intergral givet vis, riskera inte hälsan för någon dum stilfråga. Vill du ha ditt helställ så använd det ingen har med det att göra. Annars goretexkläder, både snygga och funktionella men köp ett riktigt ryggskydd, men det har du säkert redan.
    Skit i stilen du bestämmer.
    https://www.halvarsson.se/ ett exempel
    Ja check på integral, känns knepigt att åka öppet. Däremot får helstället hänga på galgen: säkert jovisst men extremt obekvämt med ett rejsställ på en custom. Dessutom kan man ju inte gå i det när man väl klivit av....

    Goretex/textil har jag aldrig gillat men förstår dom som tex tourar långa sträckor. Tror jag satsar på en bra (och snygg) skinnjacka och en skyddsväst under (Know Urban Pro Mk2 känns smart), kompletterat med mitt Dainese ryggskydd som sitter som en smäck -och funkar, det har jag provat i praktiken. Nederdelen ska jag fundera lite på men det lutar åt skinn även där.

  4. #4
    Tänk på att skin blir väldigt blött och torkar sakta även med ett foder av goretex, ett ställ av textil torkar nästa omedelbart och lätt att gå i dessutom allmänt lättare.
    Jan-Olov

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2021
    Ort
    08
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Tänk på att skin blir väldigt blött och torkar sakta även med ett foder av goretex, ett ställ av textil torkar nästa omedelbart och lätt att gå i dessutom allmänt lättare.
    Jo så är det men senaste åren har jag lyckats undvika regnskurarna med något enstaka undantag. Gillar sol

Liknande ämnen

  1. MC folk i Skåne?
    Av Daystar i forum Träffar & Körningar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-06-17, 18:55
  2. Mc folk runtomkring Skaraborg
    Av Brännjack i forum Träffar & Körningar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-26, 22:12
  3. Kom folk i går eller?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 09:32
  4. Lite folk.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 18:49
  5. Hur är folk!
    Av Gibson i forum Off topic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 07:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •