Hade tänkt ut och köra Scramblern i söndags men det skulle börja regna mot lunchtid. Nåja, kanske hinner jag några mil om jag är tidigt ute, tänkte jag. Men under natten kunde jag inte sova, inte en blund i ögonen. Jag kör inte nån hoj om jag sovit dåligt en natt. Jag vill inte sitta och vara trött och uppfatta saker i trafiken i senaste laget, sånt kan göra ont om oturen är framme.

Och sen har det regnat om vartannat…

Jag hoppas få ta ut mina två kvarvarande semesterveckor. Jag var tvungen att avbryta semestern för det behövdes folk till en temporär s k popup-avdelning som avlastar akuten vid högt tryck. Så jag hoppade in och jobbade två veckor, var ju ändå fruktansvärt varmt, absolut inget väder för hojturer i full mundering när det pekar på +30° C. Roligare kan man ha det.

Som att gå och jobba!
Där var det i alla fall svalt.

Ja, jag hoppas på bra väder i lagom temp så jag kan ta hojen på en runda. Hade en idé att i år besöka slott runt Mälaren och ta en bild vid varje slott. Med hojen framför så klart. Besökte Nynäs Slott i Sörmland och åt en lunch men glömde helt bort att ta en bild. Vi stod och pratade om annat så det föll i glömska. Och när jag kom att tänka på det så var vi redan på väg tillbaka och hade kört en bra bit.

Ja ja det man inte har i minnet får man ha extra i soppatanken.

4137.jpg