Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Honda VT 750 DC 2001 hackar och spottar vid hastigt gaspådrag (ljudfil)

  1. #1

    Honda VT 750 DC 2001 hackar och spottar vid hastigt gaspådrag (ljudfil)

    Hallå!

    Min började bete sig konstigt i våras (inte direkt efter vinterförvaring utan efter flera vändor) https://www.dropbox.com/s/idexzjc2f4...%A4ks.m4a?dl=0

    Förgasarna är rengjorda två gånger med ultraljudstvätt. Jag gått upp i storlek på munstyckena och shimsat nålarna. (Helt onödigt med tanke på att den har gått bra med de munstycken som satt i men är man i nöd så.....)
    Nya avgaspackningar, nya tändstift men ingen som helst förändring har det blivit. Går som ett lass skit när man gasar på. I övrigt så går det fint, startar lätt, fin tomgång, inga konstigheter när man ligger och glider eller i fullt blås.

    Lyssna på ljudfilen, det är min hoj. När jag gasar på så låter det som den går ned på en cylinder och hackar och tappar ork/fart.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Låter som den vill ha en dos av gubbamedicinen STP.... En rejäl överdos med STP förgasarrengöring i tanken och sen ut och köra. Brukar fungera efter några mil när det löst upp skit som gömmer sig för vanlig rengöring.
    Ove

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Kolla så du fått på alla slangar mm ifrån luftburken till förgasaren.
    Jag har en liten dörr som sitter över luftfiltret på min och om den inte stängs helt och det blir en liten springa så hackar min vid 3-5000 varv någonstans när jag drar på.
    Gäller en kawasaki 1200

  4. #4
    Hej och tack för input! Det visade sig att tändkabeln till den bakre tändspolen satt löst. Inte helt lätt att upptäcka men när jag drog i kabeln så rörde den sig fritt genom lås/klämringen. Tog ur kabeln och klippte av ett par millimeter och tryckte i den ordentligt och skruvade åt låsningen. Nu går hoj rent och fint igen. Problemet löst

Liknande ämnen

  1. Suzuki marauder vz800 2001
    Av Tompao i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-04-17, 16:31
  2. Triumph Legend 900 - 2001, förgasarstrul
    Av Eastwood i forum Mekhörnan
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2020-03-23, 15:19
  3. Transalp, hackar
    Av clintann i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-08-21, 19:57
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-06-12, 05:01
  5. Motor missar/hackar
    Av rolfmm i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-07, 13:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •