Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Mecktips Yamaha xj650 4ko

  1. #21
    Startknappen styr endast startmotorn via relät men tändningen får ström via nyckeln, har du möjlighet så mät tändlåset, kolla även dödaren där kan det mycket väl ha felet antingen knappen eller ledningen.
    Jan-Olov

  2. #22
    När jag vrider på nyckel så har jag ljus på broms, körvisare o lyktor, blir väl o undersöka saken vidare efter regnet ��

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Som jag skrev innan hade jag själv samma problem i våras på min kawasaki där allt funkade som vanligt men ingen gnista och problemet var en kabel som gett upp.
    Ljuset funkade , motorn gick runt på startmotorn men ingen gnista.

  4. #24
    Jag fick igång hojen!!
    Men jag jag har konstiga fel? 1 jag mätte resistans i tändspolen första, sen skulle jag mäta second genom tändkablarna, när jag mäter från ena tändhatten till andra så får jag ingen kontakt, tar jag av en tändhatt o mäter från tändkabeln till andra tändhatten så får jag 12 vilket det ska va enligt serviceboken, samma sak vice versa och om jag mäter enbart tändkablarna utan tändhattar får jag 12.
    Jag tog av tändhattarna o satte på tändstiften då starta hojen!
    Fasen är felet ?
    2 felet är så fort jag sätter på choken så dör den

  5. #25
    Eller den visar bara 1 på multimetern är tändhattarna bara 1 kΩ?

  6. #26
    Kan det vara tändhattar med störningsskydd dessa kan paja byt båda o testa.
    Jan-Olov

  7. #27
    Mhm ska alla 4 tändhattar har pajat?

  8. #28
    Bara en tanke, äldre tändhattar hade störningsskydd, skruva av o mät alla bör vara lika.
    Jan-Olov

  9. #29
    Jag böt alla tändhattar och fick bättre motstånd, men jag får helt svarta o torra tändstift, den får för fet blandning vågar jag skruva på luft/bränsle skruven ?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •