Jag är sååå sjukt sugen på att köra hoj nu, det har varit en resa alltihop.

Det började med att jag började få ont i höften på ena sidan, värken tilltog ju mer tiden gick och desto mindre kunde jag köra hoj. Till slut var det bara fruktansvärt att sitta på en hoj. Så det blev inget körande alls.

Men nu, nu när operationen är utförd, en höftled sitter på plats, jag går på rehab och tränar styrketräning där muskulaturen stärks upp runt leden, jag blir mer och mer rörlig så ökar suget efter att kunna köra hoj. Sen har grannen köpt en äldre Kawa, så när jag sitter vid köksbordet på morgonen hör jag den startas och när han kör iväg till sitt jobb blir jag mer sugen.

Och sen ser jag alla som är ute på vägarna och far runt på sina maskiner…

Men, snart sitter jag där jag också, kommer förmodligen ha ett brett flin över hela ansiktet. Kaffet lär slukas snabbt om jag stannar till vid nåt fik, har ingen tid att slösa bort för lång tid på kaffedrickande då när jag kan vika den tiden åt att köra hoj.

Enda mentala hindret jag har just nu är hur jag ska kicka igång Husqvarnan. Jag har alltid kickat igång den med vänster ben och det är på vänster sida protesen sitter. Eftersom man inte bör springa några löprundor med en sådan pjäs i höften så innebär det att det kan bli problem i höften. Så inga stötande moment på den sida där protesen sitter, alltså måste jag börja kicka igång hojen med höger ben istället. Och kicken sitter på vänster sida av hojen.

Äsch det löser sig! sa kemisten.

hva256_1968.jpg