Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Exakt hur motorsvag är Virago 535?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406

    Exakt hur motorsvag är Virago 535?

    Har inte postat här på flera år eftersom jag var tvungen till att prioritera bil över motorcykel.

    Jag har egentligen ingen budget för en ordentlig motorcykel, men det kliar ändå att ge sig ut på vägarna igen och därför kollar jag i det låga spektrumet av utbud: den billigaste hoj jag verkar kunna få för pengarna är en Yamaha Virago 535.

    Jag har haft två glidare innan: en Kawasaki Drifter 800 och innan dess en Kawasaki EN500. Sistnämnda var lite väl motorsvag och jag fick hela tiden varva sk*ten ur den för att komma något vart - speciellt svårt var det när man körde i kortege.

    Därför är jag rädd att Virago 535 kommer vara för liten för mig. Jag väger cirka 78kg och är 1.82 lång.

    Vad säger ni som har erfarenhet av 535:an? Hur motorsvag är den egentligen? Är det lika bra att vänta ett par somrar och hoppas på att man har råd med någon större i framtiden?
    Senast redigerat av Reject den 2021-04-13 klockan 10:06.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    EN500 har ju några extra hästar jämfört med Viragoen och vridmomentet är samma så viragoen lär ju vara samma körupplevelse som din gamla en500 tyvärr.
    Hade en kompis som köpte en virago 535 ny men tröttnade när han låg på 90 väg och skulle köra förbi en bil i en backe , han kom upp på sidan sen orkade hojen inte mer och började tappa fart pga backen , han bytte in den mot nått lite större bara några dagar efteråt..

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Tackar för insikt. Känns som att det blir till att avvakta då. Hellre det än att ge 20 000:- för att känna sig missnöjd, hehe.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Det dyker upp lite hojar med lite mera motor än viragoen ibland så bara hålla koll på blocket och vara redo och slå till.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Har inte postat här på flera år eftersom jag var tvungen till att prioritera bil över motorcykel.

    Jag har egentligen ingen budget för en ordentlig motorcykel, men det kliar ändå att ge sig ut på vägarna igen och därför kollar jag i det låga spektrumet av utbud: den billigaste hoj jag verkar kunna få för pengarna är en Yamaha Virago 535.

    Jag har haft två glidare innan: en Kawasaki Drifter 800 och innan dess en Kawasaki EN500. Sistnämnda var lite väl motorsvag och jag fick hela tiden varva sk*ten ur den för att komma något vart - speciellt svårt var det när man körde i kortege.

    Därför är jag rädd att Virago 535 kommer vara för liten för mig. Jag väger cirka 78kg och är 1.82 lång.

    Vad säger ni som har erfarenhet av 535:an? Hur motorsvag är den egentligen? Är det lika bra att vänta ett par somrar och hoppas på att man har råd med någon större i framtiden?
    Den hojen går inte att jämföra med en större Virago! Bara släpp tanken på den.
    Senast redigerat av Terner den 2021-04-17 klockan 19:26.

  6. #6
    Virago XV1100 är mycket bättre både i hanterbarhet o kraft, problemet är om man är lång så är sittställningen kass rumpan åker fram vilket ger en taskig hållning på ryggen. Rent maskinmässigt så är viragon mycket piggare o smidigare än Varaderon XVS1100. bästa sättet är att provköra.
    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. yamaha virago 535
    Av nawar i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-07-04, 09:30
  2. Vad exakt görs på risk 2:an?
    Av GhostRider i forum MC-kort
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-06-02, 12:26
  3. Virago 535 93:a
    Av Robertlof i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-07-19, 10:35
  4. Skillnaden melllan virago och virago xv??
    Av livewire i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 18:08
  5. virago 250
    Av christian3973 i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 05:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •