Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kawasaki ER-5 "hackar" vid körning

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2020
    Ort
    Landvetter
    Inlägg
    1

    Question Kawasaki ER-5 "hackar" vid körning

    Hej,

    Håller på och tar körkort och köpte mig en Kawa ER-5 05:a i somras. Min svåger var med o körde hem den och provkörde givetvis innan och hojen gick finfint, startade direkt utan problem.

    Helt plötstligt har den börjat hacka helt random när jag kör med den, precis som den inte får soppa alt. inte tänder ordentligt. Den är svårstartad, har hackig tomgång och är helt kraftlös när jag kör med den.

    Vi tog isär den för ett tag sedan och bytte tändstift, kollade till bägge förgasare och rengjorde (så gott vi kunde) luftningsslangen till bensintanken. Efter det gick den som en dröm, startade direkt, hade helt annat motorljud och bra tomgång så vi trodde att bytet av tändstift gjorde susen.

    Var ute nyligen och då började den hacka igen...

    Skulle behöva lite hjälp, tips, råd med vad jag kan kolla mer för jag är lite lost. Iom att det bara är en övningscykel så har jag ingen lust att lämna in den på verkstad.

    Tack på förhand.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Enklaste felsökningen är att prova köra med tanklocket uppe för att utesluta avluftningen till tanken.
    Kapa tändkablarna en lite bit i varje ände och skruva in dom i igen , kan vara ärgat inuti så kapar man får man fräsch kabel i änderna med så du får god kontakt igen.
    Tömt tanken för att kolla så det inte är vatten i bensinen.

    Är det skit i förgasarna så är det riktig rengöring som gäller med att plocka isär , blåsa ren munstycken , ultraljudstvätta förgasarna men tycker dom borde vara bra med tanke på att den gick fint efter tändstiftsbytet.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  2. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-14, 17:24
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 08:55
  5. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 16:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •