Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Synka förgasare

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182

    Synka förgasare

    Jag har fått hem ett ställ med 4 klockor och slangar för att synka förgasarna från Ebay. Är det någon som vet hur det går till när man synkar som kan ge mig något på vägen om hur det bäst görs. Jag har en Virago 1100 med 2 förgasare.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Först kopplar du dom 2 klockorna du skal använd till samma vakuum uttag för att kolla så dom visar samma om inte får du tänka på hur mycket det skiljer mellan dom när du kör synkningen sen.
    Koppla dom 2 klockorna som du jämfört på varsin förgasare på vakuumuttaget , starta hojen och kolla hur nålarna ligger till.
    Brukar finnas en skruv i mitten mellan förgasarna och skruva på.
    https://www.youtube.com/watch?v=-s9mKbDv1OA
    Har du otur hoppar mätarna för mycket för att få ett bra mått så då kan man köpa på typ djuraffärer sån strypnings skruvar för att ställa luften till akvarier typ denna : https://www.fiskfoder.se/product.htm...category_id=27

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Det går bara att anslut en slang åt gången till insugningsröret. Så då får man väl prova en i taget. Såvida man inte kan få tag i en T-koppling, så man kan testa båda samtidigt. Det finns strypningsskruvar på mätarna.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Stoppa båda slangarna i munnen och sug så skal dom röra sig , inte så mycket som skal till och enkelt se om dom visar samma.
    Jag har carbtunes med vätska i och justerskruvar så jag kan kalibrera dom så alla 4 ligger lika innan man kopplar på hojen.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Menar du att jag inte kan kalibrera mätarna så att de visar samma, utan jag måste komma ihåg den eventuella avvikelsen?

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Om dom visar olika så får du komma ihåg det eller märka klockorna , såg någon video där dom hade satt en klisterlapp på 3 av klockorna med +1 , -1 typ för att komma ihåg.
    Kan ju hända dom visar rätt men ta en koll varje gång för säker skuld , kan ju räcka med att man dunkar till dom lite för att mätarna skal ändra sig om man har otur.
    Jag har denna : https://www.motionpro.com/product/08-0411

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    När sedan visarna börjar fladdra så får man väl strypa med strypskruvarna. Då måste man väl skruva in lika många vara på båda klockorna.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Jag skulle vilja skruva in båda när du kör första testet/synkar klockorna och se hur dom reagerar.
    Vrid dom så du får suga hårdare i slangarna för att se utslag på dom innan du kör synkningen och hoppas det funkar , ibland kan klockor vara a pain in the ass att läsa av tyvärr.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Ska motorn gå på någor speciellt varv när man synkar förgasarna eller ska den bara gå på tomgång?

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Tomgång är bra , när du justerad in dom varva upp lite och låt den gå ner på tomgång några gånger för att kolla så dom håller sig jämna.

Liknande ämnen

  1. Förgasare
    Av Evert i forum Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-09-27, 21:08
  2. Synka förgasare
    Av erikn i forum Mekhörnan
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2014-03-25, 15:11
  3. synka throttlana på en insprutare
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-12-28, 00:11
  4. Förgasare
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-10-24, 11:56
  5. Synka förgasare
    Av jrutgers i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-09-05, 03:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •