Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Rigga trottelnålarna

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Dåligt att du inte fick med en standard inställning till din hoj med kittet.
    Provat gå in på deras sida eller ringa , maila och fråga
    Därifrån jag köpte så står det vilken höjd clipset skal stå på den nya nålen , antal varv på blandningsskruven och även hur jag skal borra div hål i luftburken för att få bästa möjliga ur kittet.
    Får bara använda vanligt luftfilter och inget öppet typ K&N för då blir det för mycket luft.
    Om jag bor på hög höjd så skal jag ställa in lite annorlunda men det väljer jag när jag beställer.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    På dynojets sida står det såhär : 4. Locate the Fuel Mixture Plug (Fig. B). Carefully turn mixture screws clockwise until they seat, turn out 1-1/2 turn
    Fick du lite mera att gå på

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    1-1/2 varv var inte mycket. Jag beställde detta kittet, men inte från det stället jag länkar till, utan från Tyskland från ett företag som heter Bike Teile-Service. Ska kolla på bådas hemsidor om det står något.

    https://ebutik.nccr.se/mc-butik-1/re...irago-my-88-99.

    Jag ställde även fråga till Yamaha Virago Ovners Club som är en grupp på Facebook. Där svarade de 2,5 varv.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Läste inte så noga , trodde det var under.
    Vet faktiskt inte , möjligen för att veta vart brickorna finns ifall man skulle behöva ändra.
    På mitt papper så står det med att överblivande brickor läggs ovanpå nålen så jag har 2 stycken på toppen av varje nål.
    Är de brickorna av metall eller plast? Jag insåg att jag har två små brickor, en av metall och en av plast. Den ena ska sitta på blandskruven.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Nu har jag insett att både gummibrickan och metallbrickan ska sitta på blandskruven. Frågan är bara vilken av brickorna som ska sitta ytterst. Man tycker att gummibrickan borde sitta ytterst efter fjädern och metallbrickan. Om gummibrickan satt efter fjädern så tycker man att fjädern borde tycka sönder gummibrickan och att den kryper upp i fjädern när man drar blandskruven. Någon som vet?
    Senast redigerat av Slopy den 2020-05-16 klockan 15:01.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Här har du så du kan kolla : https://www.motorcyclespareparts.eu/...les/carburetor

    Hoppas det hjälper.

    Jag har inga plastbrickor på mina blandskruvar.
    Jag har skruven sen fjäder , bricka och längst ut en o-ring

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Liten bild Skärmklipp.JPG

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Tack! Det var som jag trodde. Det blev till att dra upp trottlar och nålar för att plocka bort brickorna jag satt ovanpå clipsen på nålarna och flytta dem till blandskruven. Nu har man hunnit få lite rutin på att sätta ner nålarna i trottlarna.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •