Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Ang. osynlighet

  1. #1

    Ang. osynlighet

    Go förmiddag på er!

    Efter att ha läst chatten verkar det varit en del snack om det här med att surfa osynlig.
    Det finns alltså en funktion som gör att man som användare på forumet kan välja att inte synas med i lista över vilka som är online.

    Det här är en funktion som finns på de flesta forum, varför vet jag inte riktigt, men vissa kanske inte vi skylta med att de är online.

    Som administratör ser jag ALLA som är online och kan lova att det då inte rör sig om några mini-poliser eller spioner av nått slag

    Tråkigt om ni medlemmar inte vill skriva eller att det känns olustigt att vissa surfar anonymt. Skulle detta va den allmänna uppfattningen kanske det kan vara läge att stänga av den här funktionen?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Ang. osynlighet

    …och nu först läste jag tråden efter jag skrev i chatten.

    Det är nog bara så att jag har problem med den funktionen, jag känner mig lite lurpassad och jag tycker inte om när folk smyger runt mig annars. Förresten så hade jag satt en skämtgubbe i chatten:
    De är forumets mini-poliser!
    Jag menade inte att vara elak utan det var menat som skoj. Men jag står för detta och ber offentligt om ursäkt om man tagit illa vid sig. Det var inte så det var tänkt alls.

  3. #3

    SV: Ang. osynlighet

    Tror att de som var osynliga, var det av nyfikenhet på funktionen.
    Inget att göra nån större affär av. Glöm det och gå vidare :
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  4. #4
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    SV: Ang. osynlighet

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Det är nog bara så att jag har problem med den funktionen, jag känner mig lite lurpassad och jag tycker inte om när folk smyger runt mig annars.
    Har samma känsla och förstår överhuvudtaget inte varför funktionen finns eller till vilken nytta , den är bara till att plocka bort enligt mig iaf.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  5. #5

    SV: Ang. osynlighet

    Eftersom det är en funktion som mest ställer till elände, tag bort den!
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  6. #6
    Medlem Wildas avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    77

    SV: Ang. osynlighet

    Kan inte göra annat än att hålla med föregående talare!

    En liten undran bara; hur får man in smileysar i chatten :-[

  7. #7

    SV: Ang. osynlighet

    Jag ska kolla upp vad som går att göra med osynligheten, tills dess kommer den vara kvar som tidigare.

    Annars skrev Katarina det bra i chatten, upp med hakan, det är inget personligt mot någon ifall några väljer att surfa osynligt! Vi har desstuom en hel del gäster som kollar in sidan och det är ju om möjligt ännu mer anonymt.

    Tillägg: efter ett klokt påpekande av Wilda kan gäster inte längra komma åt medlemmarnas profiler. För att kolla någons profil måste man vara medlem samt inloggad.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  8. #8
    Medlem Wildas avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    77

    SV: Ang. osynlighet

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Men man behöver inte skylta med reg numret på alla bilder. Jag är noga med att sudda ut reg numrena på alla bilder, om de inte är så små att det inte går att läsa på reg skylten förstås men minimera ev stöldrisk gör jag även om det inte är några spännande moppar jag har.
    Det är klart att man gör, men det kändes även lite olustigt att vem som helst kunde kolla din profil hur som helst.

    Det finns med all säkerhet sådana som tycker att dina moppar är hur spännande som helst & inte kan låta bli..............

  9. #9

    SV: Ang. osynlighet

    Har rensat tråden lite på inlägg som inte hörde till ämnet.

    Inläggen kring att visa regnummer och stöldrisk blev till en egen tråd som ni hittar här: Regnummer - Stöldrisk
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  10. #10
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    SV: Ang. osynlighet

    Har den där olustiga osynlighetsfunktionen kollats upp om den går att plocka bort ?
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •