Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Fråga om mopedmärken?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Lysekil
    Inlägg
    10

    Fråga om mopedmärken?

    Hej!
    Är osäker på om man ska upp frågor om mopeder här, men är det fel så ta gärna bort det i så fall.

    Min dotter ska snart ta mopedkörkort och vi tittar efter en moped till henne. Själv hade jag moppe på 80-talet och de märkena kände jag ju till då. Men när jag tittar på blocket nu så är det många märken jag aldrig har hört talas om.
    Är det några särskilda märken man bör avstå ifrån? Jag är ute efter något under 10 tusen och där finns t.ex. en del Viarelli. Ser också någon Baotian. Vet inget om dessa. Sen finns det också Yamaha och Peugeot. Är det dessa kända märken man bör hålla sig till?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Jag hade hållit mig till yamaha eller peugeot som du skriver pga kavalite , service och delar .
    Hade en vän som köpte en begagnad eu moppe av ej känd märke billigt , rullad 200mil bara.
    Fick nått problem med att den inte startade så han kollade med en moppevärkstad i närheten som tog dom flesta men när han frågade och berättade så sa han som hade den att : det är ingen vits att du kommer hit med den , om jag lyckas laga den om det finns delar att hitta så lär du nog komma snart tillbaka med mera problem.
    Han tyckte det var bättre att han solde den och köpte nått annat..

Liknande ämnen

  1. Fråga om däck..
    Av jrutgers i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-04-29, 08:45
  2. teknisk fråga
    Av glidare i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-12-11, 23:35
  3. Fråga om däck
    Av rolfmm i forum Mekhörnan
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-09-03, 19:56
  4. Fråga om Bankörning
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Träffar & Körningar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-03-29, 10:21
  5. Däckslitage fråga !
    Av Foosi i forum Mekhörnan
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 16:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •