Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Plastbrickan som sitter under låsbrickan på trottelnålen kasar av

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182

    Plastbrickan som sitter under låsbrickan på trottelnålen kasar av

    Skulle byta trottelnålarna Yamaha Viorago 1100. På de nya nålarna finns bara en skåra upptill. Under fjäderbrickan som sitter i skåran finns en plastbricka. Denna greppar inte om nålen när man trär på den. När man släpper ner nålen i trotteln så kasar plastbrickan av nålen. Kan man lägga på lite lim på brickan så att den håller sig kvar? Jag har bytt det långa röret (vet inte vad det kallas) som huvudmunstycket sitter i. Tänkte först sätta tillbaka de gamla nålarna. Men de gamla och nya nålarna har inte riktigt samma profil, så då är jag rädd att de gamla nålarna inte passa riktigt mot det långa röret som huvudmunstycket sitter på. Eller passar de gamla nålarna i det röret? Men helst vill jag ju ha på de nya nålarna.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Ta ur membranet , sätt i nålarna i membranet med plast grejen över , för ner allt på plats.
    Så gjorde jag på mina när jag monterade.
    Kolla bara så den plastgrejen som sitter över nålen inte täcker hålet i membranet som finns längst ner mot insuget.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Jag menar inte plastgrejen över, utan den lilla plastbrickan som sitter under fjäderbrickan. Det finns ju 2 plastgrejer.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Förstår det men om du lyfter ut membranet/gummit/trotteln och stoppar nålen med brickan i den medans du har den uppe , sedan sänker du ner membranet/gummit/trotteln med nålen i

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Det är precis så jag har gjort. Men när jag ska sätta ner nålen i trotteln så kasar brickan av nålen och trillar ner i trotteln. På de gamla nålarna med flera skåror upptill kan man trycka fast brickan i skårorna och då kasar den inte av.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    även om du håller trotteln på snedden och för in nålen ?
    Sen släpper du ner trotteln ner i förgasaren med nålen.
    Jag måste missuppfatta allt för jag förstår inte problemet egentligen.
    https://www.youtube.com/watch?v=cufBK75uYdg

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    När jag håller nålen på snedden så kasar brickan av i en jäkla fart. Så innan jag fått ner nålen så ligger brickan i botten på trotteln. Nålen är ju kortare är trotteln, så nålen får ju så att säga falla ner fritt ett par centimeter. Samtidig ska man se till att den övre brickan ligger på plats. Det är inte samma förgasare som på filmen. Den trotteln har ett brett hål och de visar inte när de sätter ner nålen i trotteln.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Det är den filman jag tittar på när jag gör detta jobbet. Han har samma förgasare som jag. Men det ser faktiskt ut som att han håller trotteln upponer när ha sticker in nålen. Det har jag inte sett innan. Det ska jag prova. Men jag förstår inte riktigt hur du menar med detta "Kolla bara så den plastgrejen som sitter över nålen inte täcker hålet i membranet som finns längst ner mot insuget." Var sitter det hålet?

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Glöm det med plastgrejen som täcker hålet , inte riktig samma på dina förgasare som mina .

Liknande ämnen

  1. Sitter i ryggmärgen ??
    Av Olle Å i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-09-17, 19:52
  2. Sitter du bekvämt??
    Av jaka i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-04-20, 10:11
  3. Sitter och njuter.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-06, 18:47
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 21:09
  5. Sitter och funderar.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-04, 14:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •