Sidan 9 av 9 FörstaFörsta ... 789
Resultat 81 till 89 av 89

Ämne: En sliten Kawasaki rullar in, men vad ska rulla ut?

  1. #81
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Jag har ett litet strul med Kawan , den verkar tömma bränsle tillförseln vid fullt gaspådrag!!
    Den verkar behöva ett par ögonblick att fylla förgasarna om man gasar på , jag har ett bränslefilter på bränsleslangen och behöver troligen ha det så med tanke på att det är en gammal tank , jag gissar att den har en viss inverkan och får prova det men eftersom jag har podfilter så behöver jag kanske jetta om den för att få mer soppa så problemet kanske växer!!

  2. #82
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Inte alltid så lätt att få gamla vakuum förgasare att gå med öppna filter har jag hört så därför valde jag mitt kitt med den modifierade luftburken.
    Men prova och kolla om du inte kan få tag i ett filter med större anslutning så bränslet rinner till lite fortare , kan ju vara så enkelt ibland.
    Vet att dom varnar för det på min maskin att det kan strula till bränsleförsörjningen med ett extra filter.

    Glömde skriva att kolla så inte luftningen till tanken börjar bli igentäppt så det blir vakuum i tanken och bränslet rinner dåligt.
    Senast redigerat av baggen1970 den 2020-08-17 klockan 14:45.

  3. #83
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Tack för tipsen Baggen
    Jag sitter i funderingar på att kanske gå tillbaka till original filter igen. Det är bara så j-kla besvärligt att fixa med förgasarna när de väl är på plats..

  4. #84
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Det var ett tag sedan jag var inne på sidan nu men tänkte att jag skulle uppdatera lite i trådarna som jag haft igång och kanske starta ett par nya

    Att jag hade problem med Kawan och fullt pådrag visade sig troligen bero på något så enkelt som ett för snålt bränslefilter
    Nu går den och om bara sommaren kunde vara längre så skulle jag sannolikt både besiktigat och fräst runt lite med den.
    Möjligen behöver den en ny laddning med kopplingslameller men den funkar som den är!

    Jag tänkte jag skulle sälja av den till våren kanske..

  5. #85
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Välkommen åter och kul att det hjälpte med ett lite filter med bättre flöde.
    Men sälja är väl inget man gör med en bra maskin , måste ju köras och njutas av nu när du fått den dit du vill ju.

  6. #86
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Det är förstås sant!
    `Problemet´ är att jag bara fyller på i garaget just nu och det börjar bli så fyllt att det är svårt att meka i det
    Jag kan ha tagit några kortare turer för att kolla att allt fungerar som det ska inför besiktning osv så den är inte okörd!!
    Dessutom kommer den inte gå till försäljning innan jag har lagt några extra mil på den så jag vet att allt fungerar som det ska.
    så jag får mina mil på den till slut ändå!!

    Vad som är riktigt kul i en annars surrealistisk Tellus är att jag kom över en Honda Shadow 600 från -99 snorbilligt för ett par månader sedan också.
    Efter att motionera bromsar och byta olja och stift på den så har jag ytterligare en båge att välja på nu med..
    Väldigt trevlig att köra med bra drag i V-tvin motorn får jag säga.
    Jag har verkligen inte hunnit vänja mig vid körstilen dock fotpinnar m,m sitter så att man nästan sitter som i en soffa
    Enda egentliga nersidan med den är att cromet på fäljarna tagit mycket stryk jag vet fortfarande inte om det blir polering till förbannelse eller slipning och ombehandling det är något jag aldrig provat på att göra!!
    Senast redigerat av Den grå den 2020-11-24 klockan 20:10.

  7. #87
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Börjar bli några hojar i garaget nu förstår jag.
    Chromade fälgar som börjar bli dåliga är väl nästintill omöjliga och få fina igen har jag för mig , men bara prova sig fram och kolla
    hur dom blir med div polering mm.
    Vet ej om det stämmer men man sett dom som använt cola och aluminiumfolie ...

  8. #88
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Hmm!
    Själv brukar jag ta en öl när jag sitter med stålullen

    Men Cola ska ju vara bra till mycket har jag hört!!

  9. #89
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Låter klart bättre

Liknande ämnen

  1. Rulla upp till Oxelösund
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-12, 08:51
  2. Det rullar på.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-10, 11:49
  3. Ang. hur långt en hoj rullar
    Av Pronby i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-03-06, 11:11
  4. Halkig och sliten sadel
    Av Oden68 i forum Mekhörnan
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2012-04-14, 20:43
  5. Hojen.nu rullar igen!
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 06:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •