Sidan 7 av 9 FörstaFörsta ... 56789 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 89

Ämne: En sliten Kawasaki rullar in, men vad ska rulla ut?

  1. #61
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Kan ju vara flottörnivån som är helt fel.
    På mina har man av flottörhuset och vinklar förgasarna tills flottör nålen precis stoppad och då skal flottörerna vara 18,5mm ifrån toppen och ner till förgasaren.
    Har du för lite så får du mer bensin i flottörhuset än du skal och då kan det flöda över , för mycket stänger den för tidigt med risk för att hojen går för magert om jag förstått det hela rätt.

  2. #62
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Skal tydligen vara 17mm +- 0,5 på dina förgasare.
    Googlade lite och hittade detta där en hade sina som flödade över på sin Gpz900r :
    Thanks everybody think i've done it once all carbs were clean i had to look somewhere else namely the T piece feeding the two sets of carbs inside was what looked like a block of chewing bacci bits were coming off and holding the float open one to remember this one when a bikes bee standing it must of stuck against the inside wall of the T thanks again for all your advice Cheesy.:-D:-D

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Jo den tänkte jag på innan.
    Jag mätte in alla flottörerna när jag plockade isär dem senast. Och de är ganska tight på 17mm till och med lite mer för att stoppa soppan i tid men ändå läcker det.
    Jag börjar misstänka att jag missar något vid monteringen på bågen, typ fel slang eller så.
    Men för att ta undan risken att där är fel på den så har jag beställt 4 packnings sett med nålar så borde jag kunna utesluta att det fortfarande är nålarna som jäklas

  4. #64
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Svårt tänka vad som du kan ha gjort fel egentligen för såpass koll tror jag att du har ändå.
    Har en sönderplockad förgasare som ligger så kollade om mina nålar passade men det var fel enligt dom 2 sidorna jag kollade med.
    Beställt ifrån Norge?
    Såg dom på ebay för en billig peng , köpt annat ifrån honom som funkat fint

  5. #65
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Jag beställde dem från Brands4bikes.
    Jag har skapligt hög förväntan på att det ska lösa strulet, annars får jag börja laborera med flottörnivån igen..

  6. #66
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Hoppas det löser problemet , men konstigt att dom tätar fint när du blåser.
    Hade 2 som var trasiga på en hoj jag hade och då gick det att blåsa men efter bytet gick det inte och förgasaren funkade finfint efteråt.

  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Jo det är skumt!
    Det pekar på att det är flottörerna som strular men nu kommer jag byta dem för att utesluta åtminstone det.
    Sedan blir det att beta av resten senare om det inte löser problemet.

  8. #68
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Än så länge verkar flottörerna sköta sig!
    Däremot så har jag skaffat ett nytt filter för bränslet för det verkar som det jag hade satt dit (helt nytt naturligtvis) har för dåligt flöde!
    Inget prövat ännu dock!

    Fick lite annat att pilla med, inköp av en Kawasaki Z500 -81 bland annat!!
    Det kanske kommer en ny tråd när jag börjar gno i den också!!
    Men jag vill gärna bli klar med GPZ:an först, väldigt sugen på att få provköra,Besiktiga m,m

  9. #69
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Gött att flottörerna sköter sig så du kan få testat den.
    Låter kul med en lillebror till Gpz så lägg ut en tråd med bilder o allt.

  10. #70
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    En liten uppdatering från ön!

    Snart är en hel semester till ända, inte har man hunnit vare sig meka tillräckligt eller köra tillräckligt , dock så är inte säsongen på något vis färdig ännu.
    Lite svider det att jag inte lyckats få med Frugan på någon långtur denna sommaren det får bli nästa år, såvida man inte lyckas med en helg framöver.

    Projekten har lite grann avlöst varandra utan att jag hunnit helt klart med något, ska bli skönt att komma tillbaka till jobbets lugn (läs en smula ironi i detta)

    Jag startade precis ett nytt projekt som endast får ett snabbt omnämnande här.
    Båda mina yngsta förmågor 15 och 13år snackade ihop sig och nu är jag i full färd med att uppfylla deras önskan, en A-traktor ännu ett farthinder på vägarna hemmavid mao!

    Kul med nya regler ,inte lika analt som det varit tidigare , tummen upp för transportstyrelsen, hoppas de kan höja hastigheten till 40km/h istället bara..

    Snart så dyker jag vidare in i GPZ som fortfarande bråkar även om jag trodde jag hade fått löst det
    Hoppas ni alla haft en fin sommar oavsett väder och projektmängd !!

Liknande ämnen

  1. Rulla upp till Oxelösund
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-12, 08:51
  2. Det rullar på.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-10, 11:49
  3. Ang. hur långt en hoj rullar
    Av Pronby i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-03-06, 11:11
  4. Halkig och sliten sadel
    Av Oden68 i forum Mekhörnan
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2012-04-14, 20:43
  5. Hojen.nu rullar igen!
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 06:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •