Sidan 6 av 9 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 89

Ämne: En sliten Kawasaki rullar in, men vad ska rulla ut?

  1. #51
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    ��Vad bra det blev!!
    Mina delar gick inte över 1000:- sammanlagt.
    Dit åker jag igen ��

  2. #52
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Den grå Visa inlägg
    ��Vad bra det blev!!
    Mina delar gick inte över 1000:- sammanlagt.
    Dit åker jag igen ��
    Gött när man blir nöjd.
    Tycker vissa grejor man tittad på via nätet har varit jättedyra.
    Gick det att pruta på plats eller var det fast pris?
    Alltid kul att höra.
    Jag skippade min tur dit idag , tänkte dra med kompisen som jag hjälpte men han kände inte för mc tur tyvärr , tror jag jagade upp honom för tidigt med det jag skulle hjälpa honom med.

    Vad blev det för roliga grejor till hojen idag då?
    Senast redigerat av baggen1970 den 2020-07-02 klockan 20:24.

  3. #53
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Inte vilja ta en Mc tur hur gick det till

    Jag har bett om priser på diverse delar på mail men de priserna har varit helt off!!
    Nu när jag var på plats så kändes det åtminstone som man fick en bättre deal!
    Samtidigt som jag tyckte det var rätt intressant att strosa runt därinne och kolla delar..
    Hade inte Frugan varit med så hade det kunnat gå skapligt med tid för att spana.

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Jag har beställt en lite speciell skruv till vindrutan från Wish!
    Jag tvivlar starkt på att jag orkar vänta på dem , vet någon var man enkelt skaffar sådana??
    Är det Kenneths mc eller behövs det special som måste beställas original??

    Skruven verkar låsa utan mutter på baksidan med någon form av expanderlösning i gummi!!
    Jag har aldrig monterat liknande så jag vet inget om dem!!

  5. #55
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780

  6. #56
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Min Kung Fu vad gäller att hitta grejer på nätet är baserad på att jag får hjälp av dig Baggen
    Jag är pinsam men även en pinsam snubbe kan åka till Biltema
    Tack för hjälpen!!

  7. #57
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Bara rena turen att jag sett dom förut där ju , hade en annan kompis som undrade om såna förra året med så börjar bli en vana att tipsa om dom nu
    Själv köpte jag ifrån kina till min för 5 år sedan när jag hade kåpan på , bara för att det var blåa skruvar som passade min lack så någonstans har jag originalen liggande men hittar dom inte förra året så lär inte göra det nu heller.
    Kåpan gav jag bort till en annan kompis för orkade inte ha den liggande längre , han har samma hoj som mig så nu har han reserv med.

  8. #58
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Nu har kåpan blivit monterad!
    Biltemas prylar
    2 dagar senare så anländer Wish delarna

    Jag har pillat en hel del med förgasarna och fått polerat nålsätena och putsat det mesta för jag har minst en läckande förgasare den sipprar soppa ur intaget för luftfiltret och jag har inte fått stopp på det!!
    Det kan vara att nålen är sliten men jag tänkte nog plocka ur sätena och inspektera o ringarna för jag har hört att de kan ställa till med dritt!!
    Dritt har jag råkat ut för!
    Jag har precis tömt ut all olja ur motorn då den har fått bensin i sig
    Jag hoppas bara att det är min läckande förgasare som gjort det för det har inte varit något sådant innan jag kopplade på den igen efter rengjörningen senast..
    Morgondagens uppdrag kanske!!??

  9. #59
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    kan vara så enkelt att flottören hängt sig som gör att du får bensin i oljan eller bensinkranen om du har vakuumstyrd bensinkran.
    På min så kan en liten o ring i bensinkranen börja läcka och då rinner bensinen in i förgasaren via vakuumslangen och sen vidare med katastrofala följder om man har otur.
    Testa knacka på flottörhuset innan demontering för att se om det löser sig , kan räcka att grejorna lossar och börjar funka igen.

  10. #60
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    kan vara så enkelt att flottören hängt sig som gör att du får bensin i oljan eller bensinkranen om du har vakuumstyrd bensinkran.
    På min så kan en liten o ring i bensinkranen börja läcka och då rinner bensinen in i förgasaren via vakuumslangen och sen vidare med katastrofala följder om man har otur.
    Testa knacka på flottörhuset innan demontering för att se om det löser sig , kan räcka att grejorna lossar och börjar funka igen.
    Jag slipade in nålarna i sätena ikväll och testade så att allt var tätt genom att blåsa i bränsleslangen och vippa förgasaren fram och tillbaka, allt verkade ok , när jag sedan fyllde på med bränsle så flödade det över totalt i alla fyra förgasarna samt i från vacuumslangen som inte var uppkopplad någonstans.
    Eftersom förgasarna var avplockade när jag köpte bågen så har jag ingen egentlig koll på allt som ska kopplas på så risken finns att jag gjort något helt galet på vägen!

    Tips mottages tacksamt!!
    Senast redigerat av Den grå den 2020-07-13 klockan 21:07.

Liknande ämnen

  1. Rulla upp till Oxelösund
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-12, 08:51
  2. Det rullar på.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-10, 11:49
  3. Ang. hur långt en hoj rullar
    Av Pronby i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-03-06, 11:11
  4. Halkig och sliten sadel
    Av Oden68 i forum Mekhörnan
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2012-04-14, 20:43
  5. Hojen.nu rullar igen!
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 06:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •