Sidan 4 av 9 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 89

Ämne: En sliten Kawasaki rullar in, men vad ska rulla ut?

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Ikväll fick jag tummen ur att plocka vidare med Kawasakin!
    Tidigare idag körde jag lite korrespondens med Motoaction som har lååång leveranstid, fullt förståeligt när Viruset lamslår Tellus
    Däremot så tycker jag att servicen med att skicka en delorder med det som redan finns i lagret är rätt seg
    Vad jag förstår måste jag fylla på med mer i ordern för att jag ska få det som jag beställt , jag behöver säkert mer delar men de delarna kommer jag sannolikt beställa från annat håll!

    Jag tog istället tag i bromsarna fram och plockade isär dem och gjorde en ordentlig rengörning , packningarna var i riktigt gott skick Så jag monterade ihop dem igen , det verkar som jag har två fungerande bromsar fram.
    Bromsbackarna behöver bytas lite längre fram men en säsong finns det kvar åtminstone.

    Nu blir det snart en omgång med bakbromsen och om de packningarna är ok så behöver jag inget av grejerna som tar lång tid i beställningen längre!!
    Kan undra om jag kan avboka den istället??

    Gott att vara igång igen

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Inte helt fel när man lyckas få igång grejorna igen på egen hand
    Jag brukar plocka av oken , ut med beläggen , trycka försiktigt ut kolvarna sen tandborste och wd-40 eller brake clean , har funkat fint för mig i alla år.
    Även räddat kompisars bromsar med den metoden när dom klagar på sina kärvande bromsar som blir varma mm.

    Har själv en liten beställning liggande inne på kenneths och dom varnade lite att det kan ta tid med tanke på hur det se ut i värden , som tur räckte det att dra åt lite extra för att slippa oljeläckan men det skal bytas o-ringar och bricka så snart dom kommer.

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Inte helt fel när man lyckas få igång grejorna igen på egen hand
    Jag brukar plocka av oken , ut med beläggen , trycka försiktigt ut kolvarna sen tandborste och wd-40 eller brake clean , har funkat fint för mig i alla år.
    Även räddat kompisars bromsar med den metoden när dom klagar på sina kärvande bromsar som blir varma mm.

    Har själv en liten beställning liggande inne på kenneths och dom varnade lite att det kan ta tid med tanke på hur det se ut i värden , som tur räckte det att dra åt lite extra för att slippa oljeläckan men det skal bytas o-ringar och bricka så snart dom kommer.
    Jag använde typ samma när jag gjorde i ordning mina, funkar fint! men jag måste få i ordning på framfälgen så jag kan montera dit den och blöda bromsarna.

    Det är då jag kan ta bakhjulet och fortsätta med det och bakbromsen.

    Idag var jag och köpte Carbcleaner till Suzukin och oljefilter olja och bromsvätska till Kawasakin så nu är jag Påsk laddad

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Lite Påskpyssel är ju viktigt att hinna med!

    Hönsen fick vara delaktiga i strippningen av tanken som gjordes med Biltemas färgborttagning!
    Omdöme om det medlet blir bra till den övermålade färgen men den rår inte på Kawans original lack som för övrigt var Silver på sidorna , fattar inte varför de målade om den då Originalfärgen var betydligt trevligare och dessutom såg ut att vara i ok skick = inte penselmålad

    Bakbromsen är numera fixad den också , möjligen kan jag stöta på problem med huvudcylindern men det blir senare huvudbry.

    Efter ett snabbt lager med grundfärg på tanken så försökte jag få lite koll på helheten av bågen!!
    Det verkar som jag ändå saknar kåpan under motorn jag har hittat en men det var ju en utgift jag inte var så sugen på!!

    Första Forumbilden på min Racer är på plats .

    Nästa bit i pusslet är att ta loss bakhjulet och tvätta och lacka om det med!
    Hammered Black blir valet och det går att se att framhjulet redan fått lite kärlek med både tvätt och lack!!

    Framskritt
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Kul med lite extra medhjälpare som springer runt och kacklar bara när du provar jobba lite
    Men hur blir den om du skippar resten av kåpan ifrån tanken och neråt oxo , dom ser väl rätt bra ut under där om jag inte kommer ihåg helt fel.

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Kul med lite extra medhjälpare som springer runt och kacklar bara när du provar jobba lite
    Men hur blir den om du skippar resten av kåpan ifrån tanken och neråt oxo , dom ser väl rätt bra ut under där om jag inte kommer ihåg helt fel.
    Jag tar det med i ekvationen..
    Men det blir nog ändå att köpa på mig kåpan för att titta på resultatet.

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Idag har jag legat under Kawan och försökt få loss tråget i den, det skruvades åt alla hål och ju längre in i arbetet jag kom så upptäckte jag att jag blev tvungen att plocka loss fler irrelevanta (för jobbet ) delar!
    Hela ställningen för kylarna och halva grenröret osv ända till jag stannade upp och tittade extra noga på arbetet som låg för mig!!
    Jag har hela tiden set tråget som den läckande delen i motorn!
    Det sitter 3 olika Banjobultkopplingar samt oljefiltret och min misstanke är att det inte varit någon läcka i tråget utan de som mekat tidigare har inte bytt kopparbrickor utan helt enkelt skruvat tillbaka dem utan att få det tätt.
    Nu har jag skruvat tillbaka skruvarna som jag hade hunnit lossa från tråget och hoppas innerligt att det inte uppstått några läckor pga jag lossade dem,inga läckor gick att finna när jag gick över dem så jag har bara varit dum och ouppmärksam innan jag startade
    jag ska byta alla kopparbrickor och försegla allt jag kan i övrigt så hoppas jag att jag inte ska behöva göra om alltsammans för det är ett skapligt projekt annars.
    Idag har jag varit oljig och legat och rullat på garagegolvet så det räcker med sådant för en tid framöver.
    Jag har vidare en del jobb att ta tag i innan jag återställt bågen till vad jag startade med så jag hoppas jag har lärt mig att titta före och skruva efter

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Hoppas det bara räcker med nya brickor , blir ju lite lättare då.

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Idag kom tanklocket och tändningslåset efter många om och men!
    Det tog lite tid , men jag får skylla mig själv som köper från Kina..
    Tyvärr så visade det sig snart att paketet har varit på en Cirkus ett tag och varit en del av Jonglörens utrustning för den kom fram trasig till mig
    Ärendet är startat så får vi se om de skickar en ny eller vad de tänker sig..
    Så jag väntar väl lite då
    Jag har fått lite delar lackade nu också så snart är det dags att börja montera plast, lite beroende på om jag kommer behöva byta ut hela dagens leverans eller om jag kan börja med elarbetet..
    Helgen har startat , känns rätt gott!!

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Jag kunde inte hålla mig utan testade tändningslåset i kawan, funkar icke
    Ska den gå igång med det så blir det att testa sig fram med kabel härvan..
    Något som jag ändå räknade med men det hade varit trevligt om den bara drog igång..
    Det är inte helt enkelt att byta låset heller har jag märkt!
    Säkerhetsskruvar som behöver borras ur, det ser ut som jag måste demontera styret och gafflarna en aning.. Vi får se när det blir av.

Liknande ämnen

  1. Rulla upp till Oxelösund
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-12, 08:51
  2. Det rullar på.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-10, 11:49
  3. Ang. hur långt en hoj rullar
    Av Pronby i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-03-06, 11:11
  4. Halkig och sliten sadel
    Av Oden68 i forum Mekhörnan
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2012-04-14, 20:43
  5. Hojen.nu rullar igen!
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 06:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •