Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ingen snö i år

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Ingen snö i år

    …och därmed inget hojsug. Hade så gärna sett snö på marken, flera minusgrader så jag kunde ta ut Husqvarnan och kört lite. Men avsaknaden av snö gör att det där hojsuget dämpas ganska rejält. I höstas var jag riktigt sugen och gick och tänkte ”Hoppas det blir mycket snö i år så jag kan köra hoj!” och även planer på Älvdalen fanns. Men, det har varit blött, regnigt och nån snö har jag knappt sett röken av.

    Det kom lite snö, hoppet tändes men snön försvann lika fort som den kom. Och hojsuget med i samma rasande takt.

    Denna höst och vinter har jag varit riktigt sugen på att köra i snö, med flera minusgrader, lager på lager i klädseln och skidorna på hojen. Vilken lycka det skulle varit.

    Nåja, jag får se fram emot en sommar på Streeten. Den är nr 2 i hojsug, om inte Qvarnan så Streeten är känslan. Och vart har jag tänkt köra? Jo, Linköping till Flygvapenmuseum till att börja med. Jag gillar gamla flygplan och DC3:an som hittades i Östersjön står där. En ganska intressant visning av den, det var den som ryssarna sköt ner 1959. Och där får man ledsamt nog se vigselringen från en ur besättningen och lite annat som hittats.

    Jag har varit där en gång och kört Streeten dit. Nu är det nog dags igen att ta hojen dit och besöka muséet. Sist var det även flyguppvisning när jag steg ut genom dörren. Maffigt värre, det gick rysningar i hela kroppen så håret reste sig. Bl a en T-6 Texan, även kallad SK60 skolflygplan i Sverige, flög förbi med sitt maffiga ljud. Vilket fint avslut på ett intressant besök på muséet den dagen.

    Så här ser en T-6 Texan ut, fast skolflygplanen var gula i Sverige.

    Om nån är sugen på att besöka Flygvapenmuseum i Linköping kan vi ses där, och vill nån haka på från Tokholm vore det skoj med lite sällskap på vägen dit och hem. Jag har tänkt vika en hel dag åt detta, det tar lite tid att köra ner och det kommer ta lite tid att köra hem också. Möjligen blir det motorvägen hem om det tar lite tid på muséet och man ska hinna äta nåt också.

    Väl mött!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    34
    Bra förslag med Linköping, låter intressant.
    Får se om någon av gammelhojjarna är klar tills dess.

Liknande ämnen

  1. Ingen ny tråd
    Av kenneth i forum Träffar & Körningar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-08-15, 19:29
  2. Ingen gnista
    Av josa i forum Mekhörnan
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-03-18, 18:17
  3. Ingen BSA-tur
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-29, 17:36
  4. Ingen bra dag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-04, 18:48
  5. Ingen fara.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 13:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •