Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Målet i sikte

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Målet i sikte

    Nu är jag snart vid målet på 75 kg, väger nu 77,6 kg och det känns alldeles underbart. Dock börjar mina mc-kläder bli lite stora. Vilket betyder att jag vägde mer när jag köpte dem.

    Sen kommer nästa utmaning – att hålla mig på den nya vikten. Tyvärr är det ju så att fettcellerna har minnen, de gör att man lätt kan gå upp i vikt igen eftersom de är vana med en större volym som min kropp befann sig i.



    Men, det blir mycket grönsaker!



    Nu har jag sålt av två motorcyklar, BMW:n som jag tänkt resa med fick stryka på foten. Likaså får min BSA stryka även den på foten. Kvar kommer jag att ha tre mc, båda trajorna och Husqvarnan. Varför gör jag så här? Ny väg i livet är orsaken, då kan jag inte ha fem mc, så jag bantar ner beståndet och fokuserar på de absolut roligaste i garaget.



    Jag hade tänkt köra till Nordkapp med BMW:n, den hade varit lysande för det ändamålet men, som sagt livet svänger och jag styr med i svängarna. Är ju jag som byter liv nu och har köpt en bostadsrätt, skrivit på överlåtelsen och lagt handpenning. Igår stod jag på Mio Möbler och pekade ut möbler som jag också köpte. I oktober flyttar jag och får 6 min resväg till jobbet.



    Streeten gillar jag skarpt, likaså Scramblern för att inte glömma nämna Husqvarnan. BSA:an köpte jag i maj 2008. Hur många gånger har jag kört den? Två gånger. Och det beror på att laddningen är som den är på den. Har försökt fixa det men icke, den laddar inte som den ska.



    Men jag behöver nog köpa nya mc-kläder snart, de här är lite stora nu. Bara ett par brallor passar nu men jackan är något för stor och det är mindre bra. Skulle jag drutta omkull skulle inte skydden sitta där de ska sitta som skydd.



    Får åka runt och prova jackor. Streetens jacka har många ventilationshål, det har varit toppen i sommar. Den jag köpte pga kvalitetstänk från Lindstrands (Jofama) har väldigt få ventilationshål. Den var varm att köra med i somras kan jag säga!



    Ny jacka behöver jag, tror jag kikar på Triumphs utbud faktiskt.
    Senast redigerat av Nina den 2019-08-16 klockan 20:42.

Liknande ämnen

  1. Snart 50% av målet uppnått
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 20:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •