Sidan 10 av 12 FörstaFörsta ... 89101112 SistaSista
Resultat 91 till 100 av 114

Ämne: Honda cx 500 c nästa båge i garaget

  1. #91
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Idag har jag lackat tank!!
    Igen!
    Vid luftningen av frambromsen så hade det kommit 3 små droppar på tanken utan att jag upptäckte spillet, de dropparna hade fortsatt nedför tanken och skapat 3 stripes på ena sidan Jag får se det som läroplanen by doing men rötet var det men framförallt ganska klantigt.
    Styret som jag satt på bågen tillåter inte att bromsvätske behållaren är rak och då blev det till att hälla små portioner, skulle dock varit ännu mindre när facit läggs fram.
    Men nåja Cèst la vie bättre upp så tittade Solen fram idag vilket omedelbart gjorde att det blev Bågarna som fick agera transportmedel
    Dock inte trådhojen utan de andra två

  2. #92
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Det var visst inte ett slarvigt spill ändå.
    När jag skulle montera på tanken igen så visade det sig att vätske behållaren läckte i skarven jisses vad nära att jag fick samma ränder igen.
    Nu är läckan tätad och tanken är monterad,, snyggt
    Jag plockade även av förgasarna och bytte huvudmunstycke och `secondary´ (lågfart tror jag den heter) 120 och 90 blev det.
    Jag fick även mina nya Luftfilter och efter att jag blåst bort Coronaviruset från dem (Gissa vart jag köpte dem) så blev de lite synade och är av ganska schysst kvalitet faktiskt jag var beredd på riktigt skräp men dessa skulle jag faktiskt kunna beställa en uppsättning till av direkt för de överraskade positivt och var till och med snygga!!
    Väl monterade så blev det en något kylslagen åktur som ändå värmde själen, den går som en högljudd klocka och drar ut på växlarna, mer än jag vågade fresta den i vintermörkret med snö i luften tidigare under dagen.
    Nu är det bara Hastighetsmätaren kvar att få igång sedan är den nog redo för besiktningens fördömande!!

  3. #93
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Tur du såg sprickan innan du slängde på tanken , vore surt göra om allt för 3dje gången.
    Gött du fått den till att gå lite som den skal igen även med corona filter

  4. #94
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Ja du jäklar!
    Det hade varit ,,,,beklämmande!!!

    Nu är jag tillbaka från en Vecka i Spanien och jag måste nog säga att det är lite chock att jag klev på planet i Malaga där mc vädret är ett definitivt faktum och kliver ur och nästan tappar lusten att gå ut och köra mc , men bara nästan

  5. #95
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Den grå Visa inlägg
    Ja du jäklar!
    Det hade varit ,,,,beklämmande!!!

    Nu är jag tillbaka från en Vecka i Spanien och jag måste nog säga att det är lite chock att jag klev på planet i Malaga där mc vädret är ett definitivt faktum och kliver ur och nästan tappar lusten att gå ut och köra mc , men bara nästan
    Hårt att komma hem igen förstår jag , själv skal jag ner i maj och det lär ju inte bli så jättestor skillnad bortsett ifrån att jag kommer sakna hojen när jag är i Spanien.

  6. #96
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Idag plockade jag av framhjulet på Cx:n igen för hastighetsmätarwiren var hel men rörde sig ändå inte??
    Det visar sig att de som kallas notches i boken är helt utslitna , inte på den lösa delen av hastighetsmätar växellådan? som sitter på framhjulet , det är inget fel på hjullagret men just den delen som man ska montera ihop med mätarväxellådans urtag är helt bortslitna , man ser endast var de har varit!
    Jag gissar att det historiskt sett har blivit felmonterat och sedan slitits ned.
    Någon som vet hur man går tillväga i ett sådant mek jobb??
    Jag tycker det ser ut som notcharna sitter på den fasta delen av hjulagret (den som sitter fastklämd i fälgen) men när jag söker på hjulager till Honda cx 500 c så verkar det inte finnas något sådant på dem?

    Tips och trix uppskattas
    DG

  7. #97
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Baggen!
    Jag önskar en trevlig Spanientur , se till att hyra en båge där nere om det finns tid för en sådan utsvävning!!
    Rekommenderar dessutom Camencito del Rey som utflyktsmål , kanske även med bågen för det är riktigt svängiga vägar dit upp..
    Väl på plats så får man terapi mot höjdrädsla om man har det

  8. #98
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Går inte att använda kemiskt metall och forma nya , svårt att tänka hur det ser ut egentligen.
    Tror inte det skal vara hjullager med uttag för hastighetsmätningen , sitter nog i själva fälgen tror jag.
    Skal ner till Cabo Roig som ligger ca 40min med bil söder om Allicante , frugan och dottern skal med och min mamma o pappa är där med så blir nog ingen mc tur tror jag , blir slappa och njuta barahonda.jpg
    Kan det vara nr 8 på bilden som är trasig?
    Du hittar den här : https://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...10000&_sacat=0

    Här hittar du sprängskiss och parts nr : https://www.cmsnl.com/honda-cx500-19...l#.XkgmoShKj1k

  9. #99
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Går inte att använda kemiskt metall och forma nya , svårt att tänka hur det ser ut egentligen.
    Tror inte det skal vara hjullager med uttag för hastighetsmätningen , sitter nog i själva fälgen tror jag.
    Skal ner till Cabo Roig som ligger ca 40min med bil söder om Allicante , frugan och dottern skal med och min mamma o pappa är där med så blir nog ingen mc tur tror jag , blir slappa och njuta barahonda.jpg
    Kan det vara nr 8 på bilden som är trasig?
    Du hittar den här : https://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...10000&_sacat=0

    Här hittar du sprängskiss och parts nr : https://www.cmsnl.com/honda-cx500-19...l#.XkgmoShKj1k
    Tack för länkarna.
    Jag tycker att det borde vara 8:an men det ser inte ut samma på Bågen så jag får kolla lite mer först.

  10. #100
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Hoppas det hjälper dig att få igång hastighetsmätaren , eller dags att köpa belyst cykeldator för att få den igenom besiktningen ?
    Finns små smidiga som inte är lätt att gömma lite , måste bara vara upplyst för att vara godkänt , läste om en som besiktigade en sån som inte var med belysning men han hade en ficklampa tejpad på styret som lös på den och då blev den godkänt

Liknande ämnen

  1. På Tv; Född att åka båge.
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-01-11, 11:10
  2. ny båge efter 8 år (maruder)
    Av jocke.a i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-20, 17:51
  3. Garaget nästa!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-10, 06:29
  4. Hitlers båge.
    Av Kleemann i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 08:37
  5. Ny Honda CBF600 till nästa år
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 20:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •