Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Nästa mål

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Nästa mål

    Första målet uppnått: mina gamla mc-kläder. Nu sätter jag upp nästa mål: de mindre mc-brallorna.

    Jag har nämligen ett par till Triumph camo-mönstrade mc-byxor och de är nu nästa mål. Per idag har jag skalat bort 13,2 kg och härom dagen kom jag ner i ett par jeans jag inte kunnat ha på flera år. Vilken känsla det var och jag sorterade upp alla gamla jeans jag sparat i storlekar med de minsta underst. Kommer jag dit har jag jobbat på jäkligt bra.

    Det är bra att spara gamla jeans, de lär bli ens framtida mål man stakar upp.

    Jag hade stl 54 i jeans, de ser numera grymt stora ut. Hur jäkla stor har jag varit?? Kände mig inte alls så där stor, för jag vande mig vartefter vikten klättrade uppåt, köpte större mc-ställ vartefter jag behövde få plats. I vintras testade jag på skoj mina minsta mc-brallor, de kom inte ens upp över rumpan. De stannade halvvägs upp på låren. Undrar om de nu går upp över rumpan?

    Japp, testade just precis. De går på och bara en liten bit kvar så kan jag stänga dem men jag kan nog inte sitta ner än med dom. På bilden provar jag just de minsta mc-brallorna. För att inte nämna allt bränsle man spar in på…

    I feel good.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    hittade inte thumbs upp så fick bli denna , gött kämpat och hoppas på bra fortsättning.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Arvidsjaur
    Inlägg
    33
    Bra jobbat!
    Att läsa ditt inlägg fick dessutom mig att bestämma mig också, nu jäklar ska jag i mina gamla brallor!!

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Con Visa inlägg
    Bra jobbat!
    Att läsa ditt inlägg fick dessutom mig att bestämma mig också, nu jäklar ska jag i mina gamla brallor!!


    Härligt! Och det känns sååå jävla skönt när de går på.

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Har slarvat lite med kosten men blir man bjuden till Gröna Lund av jobbet på kickoff och det ingår mat, om än inte som jag äter med mest grönsaker och kött och inga kolhydrater i form av potatis, ris eller pasta, så tänkte jag att jag gör som jag brukar och lämnar kolhydraterna.

    Jag gick upp nästan ett helt kilo.

    Jag kunde se de här brallorna springa gatlopp långt före mig.
    Aj då, nu får jag kämpa på lite extra, det här ska bort. Igen.

    Idag har jag hunnit ikapp brallorna lite, nu står jag där jag stod när jag skapade detta inlägg från allra första början.

    Det är jobbigt när man köper mat som nån restaurang tillagat, de har inte olivolja precis i stekpannorna. Och inte alls en tesked olivolja.

    Jag använder 1 tsk olivolja när jag ska steka köttet, efter en stund kan köttet börja få en benägenhet att vilja bränna fast, då häller jag i vatten, inte mer olja. På så vis minimerar jag mängden fett.

    På Gröna Lund vann jag 2 kg Marabou choklad. Bara att ge bort. Jag har slutat äta ljus choklad då de innehåller så väldigt mycket socker. Innehållsförteckningen börjar med ”Socker, kakaosmör” etc.
    Det är mycket jag ändrat på för att gå ner i vikt. Jag vet hur jag ska äta, vad jag ska undvika och jag står per automatik och räknar numera.

    Ibland är det dock bra att tillföra kolhydrater, det är när jag står still i viktnedgången en tid. Det är inte ovanligt att man går ner trappvis, det är inte en kälkbacke neråt som många tror. Ganska vanligt att det går som i en trappa och man står still på ett trappsteg. Just där och då ger många upp för att det inte händer nåt. Det man då ska göra är att tillföra lite kolhydrater, inte mycket. Kan räcka med en rostad smörgås med ost på. Och voilá så börjar det hända nåt snart och några hekton försvinner.

    Så här gör jag, och de där brallorna kommer allt närmare. De är där framme nånstans just nu men jag ser dom, jag ska ikapp dom.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Du har inte provat att steka i en mera smakneutral olja, rapsolja e,dyl.? Olivoljan är lite värmekänslig...
    Ove

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Olivolja eller rapsolja är de oljor som är bra för kroppen. Olivoljan försvinner vid stekning men för att hålla ner mängden fett tas 1 tsk olja och fyll bara på vatten vid behov. Ett knep som är bra.

Liknande ämnen

  1. Nästa mcresa
    Av Hondamannen i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-14, 18:16
  2. nästa motorcykel
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-04-28, 09:26
  3. Nästa hoj-ABS?
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-07-07, 21:55
  4. Garaget nästa!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-10, 06:29
  5. Nästa vecka – v 29
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 06:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •