Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Ta-daa!

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Ta-daa!

    *trumvirvel*

    Igår kom jag ner i mina gamla mc-kläder.

    Jag provade dem i vintras, gick inte på och framför allt kunde de inte knäppas. Riktigt små, undrade hur jag lyckats ha dem förut, men jag var några kilon lättare då.

    I vintras vägde jag nästan 96 kg. Nittiosex kilo! Fruktansvärt, hur hamnade jag där..? Vet inte men jag gillade att äta. I fel mängder och ääälskar choklad. Eftersom jag jobbar med strokepatienter började jag tänka att inom sinom tid lär jag hamna här, hos mina kollegor pga övervikt. Kommer säkert utveckla förmaksflimmer, högre blodtryck, underfunktion i sköldkörteln, diabetes typ 2 med flera orsaker som gör att man kan hamna där.

    Så nej, det vill jag inte och satte igång. Mina gamla mc-kläder som i vintras var på tok för små får bli målet. Jag SKA ner i dom igen. Om det så tar 5 månader eller 11, spelar ingen roll, jag ska ner i dom, punkt slut.

    Jag gillar min målmedvetenhet, har jag satt ett mål så finns ingenting i hela världen som kan stoppa mig. Jag ska bara dit.

    Jag tänkte jag skulle köra till Åkers Styckebruk igår längs med gamla Riksettan och drar på mig mina vanliga mc-kläder jag brukar använda och förvånades över hur stora de nu är. Så här kan jag inte köra omkring, de är för stora. Skydden skulle bara sno sig runt och skydda andra delar än de delar de ska skydda. Undrar om jag kommer ner i mina gamla mc-kläder eller är jag mitt emellan storlekarna..?

    Drar på mig de gamla brallorna. Vad tusan, de går på och jag kan även knäppa igen dom. Då måste jag testa jackan också! Och även den passar. Jag blev stum av förvåning, det är många år sen jag sist kunde använda dem. Så jag gick till min man och visade upp mig, och sa ”Titta! De går på!!” och log brett.

    Jag lyste nog upp hela grannskapet av lycka.

    Och så fram med nya hjälmen, nu måste jag ut och visa upp mig, mina gamla mc-kläder sitter på och nya hjälmen, vilken lycka. Jag är skitlycklig, jag har kommit ner i mina gamla mc-kläder nu.

    På väg mot Åkers Styckebruk känner jag att hjälmen klämmer lite i pannan, ska jag orka köra flera mil dit med den på? Jag har ju samma antal mil hem sen också. Hmm, nä jag tar en fika, får vänja mig med hjälmen och dra ut på tiden eftersom. Tänkte ta Eldtomta, det ligger en bit bort förbi Rosenhill. Ju närmare Rosenhill jag kom desto mer klämde hjälmen så jag stannade till på Rosenhill istället.

    Nej den är bra hjälmen, alla hjälmar klämmer i början. Fast den här klämmer mindre ändå, tror den sitter bäst trots allt. Och lite kläm får man stå ut med i början.

    Nedan står jag i mina gamla kläder och ska ut och köra Streeten, den som jag pga dess kulör kallar Mr Grey. Alltid retar det nån, he he.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Bara gratulera till målmedvetandet som segrade , skulle själv behöva lite men svårt när kroppen inte vill som jag alltid.
    Angående hjälmen klämmer i pannan har jag läst och hört att om det är på nått speciellt ställe så kan man ta en sked och klämma/massagera "Hur skriver man massage i flertal ?" lite i hjälmen där den klämmer.

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Tror det heter bara massage, ett inte böjbart ord. Annars massera skulle jag tippa.

    Ja man kan ju trycka till lite där fram, är ju bara frigolit. Men alla hjälmar klämmer mer eller mindre i pannan på mig, är väl mina horn som gör det antar jag. Arai är dock den enda hjälm som klämmer minst i alla fall.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Ligger nått i det för när man kliver på hojen växer ju hornen ut i pannan :-)
    Massera låter helt bäst ju , hjärnsläpp här på morgonen efter all mc åkning igår under dagen och sen en kvällskörning som var helt underbar när man slapp den stekande solen .

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Ligger nått i det för när man kliver på hojen växer ju hornen ut i pannan :-)
    Haha, där har vi det! Det förklarar allt ju.

    Härlig dag du hade igår, idag är det redigt varmt. Hjälmen luftade bra så länge jag körde igår, värst var vid stillastående. Tur jag kommer i min Triumph-jacka för den har fler ventilationsöppningar än min Lindstrands. Tycker att ett kvalitetsmärke som Lindstrands borde gå att öppna upp mer för ventilation.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Skulle önska min jacka hade några alls så lite jobbigt här , min förra hade 2 öppningar över bröstet och nått på armarna så den rätt skön i värmen men den krympte en vinter där den hängde i garderoben ;-)

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Skulle önska min jacka hade några alls så lite jobbigt här , min förra hade 2 öppningar över bröstet och nått på armarna så den rätt skön i värmen men den krympte en vinter där den hängde i garderoben ;-)


    Hemska garderober det finns! Mina var så också. Krympte allt eftersom.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Haha ja jag får satsa på en bättre garderob över vintern så det samma inte händer igen och sen får jag börja duscha i yes för det får ju fettet att försvinna :-)

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Provade Yes då det stod ”Löser effektivt upp fett” på etiketten som satt på.

    Blaha, det funkade inte alls.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2017
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    26
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    *trumvirvel*

    Igår kom jag ner i mina gamla mc-kläder.

    Jag provade dem i vintras, gick inte på och framför allt kunde de inte knäppas. Riktigt små, undrade hur jag lyckats ha dem förut, men jag var några kilon lättare då.

    I vintras vägde jag nästan 96 kg. Nittiosex kilo! Fruktansvärt, hur hamnade jag där..? Vet inte men jag gillade att äta. I fel mängder och ääälskar choklad. Eftersom jag jobbar med strokepatienter började jag tänka att inom sinom tid lär jag hamna här, hos mina kollegor pga övervikt. Kommer säkert utveckla förmaksflimmer, högre blodtryck, underfunktion i sköldkörteln, diabetes typ 2 med flera orsaker som gör att man kan hamna där.

    Så nej, det vill jag inte och satte igång. Mina gamla mc-kläder som i vintras var på tok för små får bli målet. Jag SKA ner i dom igen. Om det så tar 5 månader eller 11, spelar ingen roll, jag ska ner i dom, punkt slut.

    Jag gillar min målmedvetenhet, har jag satt ett mål så finns ingenting i hela världen som kan stoppa mig. Jag ska bara dit.

    Jag tänkte jag skulle köra till Åkers Styckebruk igår längs med gamla Riksettan och drar på mig mina vanliga mc-kläder jag brukar använda och förvånades över hur stora de nu är. Så här kan jag inte köra omkring, de är för stora. Skydden skulle bara sno sig runt och skydda andra delar än de delar de ska skydda. Undrar om jag kommer ner i mina gamla mc-kläder eller är jag mitt emellan storlekarna..?

    Drar på mig de gamla brallorna. Vad tusan, de går på och jag kan även knäppa igen dom. Då måste jag testa jackan också! Och även den passar. Jag blev stum av förvåning, det är många år sen jag sist kunde använda dem. Så jag gick till min man och visade upp mig, och sa ”Titta! De går på!!” och log brett.

    Jag lyste nog upp hela grannskapet av lycka.

    Och så fram med nya hjälmen, nu måste jag ut och visa upp mig, mina gamla mc-kläder sitter på och nya hjälmen, vilken lycka. Jag är skitlycklig, jag har kommit ner i mina gamla mc-kläder nu.

    På väg mot Åkers Styckebruk känner jag att hjälmen klämmer lite i pannan, ska jag orka köra flera mil dit med den på? Jag har ju samma antal mil hem sen också. Hmm, nä jag tar en fika, får vänja mig med hjälmen och dra ut på tiden eftersom. Tänkte ta Eldtomta, det ligger en bit bort förbi Rosenhill. Ju närmare Rosenhill jag kom desto mer klämde hjälmen så jag stannade till på Rosenhill istället.

    Nej den är bra hjälmen, alla hjälmar klämmer i början. Fast den här klämmer mindre ändå, tror den sitter bäst trots allt. Och lite kläm får man stå ut med i början.

    Nedan står jag i mina gamla kläder och ska ut och köra Streeten, den som jag pga dess kulör kallar Mr Grey. Alltid retar det nån, he he.
    Vilken läcker kostym du står i Texten på jackan blir grädde på moset Kan inte bli bättre
    Toujours

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •