Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 91011
Resultat 101 till 110 av 110

Ämne: Det blir puffar när hojen står på tomgång

  1. #101
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    På bilden där jag beställde renoveringssatsen såg det inte ut som att det fanns skåror på nålen. Jag förstår inte riktigt hur du menar med membranet. Du menar väl att hålet sitter mitt i membranet? Men på min hoj sitter membranet ihop med trotteln. Borde det inte ge sig själv när man sätter ner nålen med brickorna på rätt ställe?

    Lasse Palmdal: Du som har Virago, har du någon koll på hur nålarna ska sättas?

  2. #102
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Min har ett lite hål i membranet längst ner brevis där nålen går in i trotteln.
    Vet ej om alla har det men bara kolla snabbt så ser du.
    Den plastgrejen som står ovanför nålen som fjädern pressar på har 4 ben på min och den måste placeras så den inte täcker hålet.
    Flesta orginal nålar har nog inga skårer , därav normalt lägga bricka under nplarna för mera bränsle

  3. #103
    Medlem Lasse Pamdals avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Slopy Visa inlägg
    På bilden där jag beställde renoveringssatsen såg det inte ut som att det fanns skåror på nålen. Jag förstår inte riktigt hur du menar med membranet. Du menar väl att hålet sitter mitt i membranet? Men på min hoj sitter membranet ihop med trotteln. Borde det inte ge sig själv när man sätter ner nålen med brickorna på rätt ställe?

    Lasse Palmdal: Du som har Virago, har du någon koll på hur nålarna ska sättas?
    På mina nålar finns det bara ett läge, alltså en skåra, med man kan justera med brickor som nämnts tidigare om det behövs, men brukar justeras med luft/bränsle nålen.
    Jag köpte mina här när jag renoverade mina förgasare.
    http://ebutik.nccr.se/mc-butik-1/res...irago-my-88-99

  4. #104
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Citat Ursprungligen postat av Lasse Pamdal Visa inlägg
    På mina nålar finns det bara ett läge, alltså en skåra, med man kan justera med brickor som nämnts tidigare om det behövs, men brukar justeras med luft/bränsle nålen.
    Jag köpte mina här när jag renoverade mina förgasare.
    http://ebutik.nccr.se/mc-butik-1/res...irago-my-88-99
    Jag var också i kontakt med NCCR men de hade inte den satsen på hyllan. Han behövde 14 dagar för att få fram den. Så jag hittade samma sats på en tysk sida, och de lovar kortare leveranstid. Tycker du att det var något knepigt med att sätta ner nålarna rätt - och i så fall vad?

  5. #105
    Medlem Lasse Pamdals avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Slopy Visa inlägg
    Jag var också i kontakt med NCCR men de hade inte den satsen på hyllan. Han behövde 14 dagar för att få fram den. Så jag hittade samma sats på en tysk sida, och de lovar kortare leveranstid. Tycker du att det var något knepigt med att sätta ner nålarna rätt - och i så fall vad?
    Ja, jag minns att det tog lång tid efter beställningen innan jag fick dom, tror att dom beställer från usa efter dom fått beställningen.
    Jag hade inga problem med att sätta i nålarna, bara att montera s.a.s, så det tror jag inte du skall få problem med.

  6. #106
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Tack Lasse,det låter betryggnade att det inte är nåt tricks med nålarna. Jag har fått grejerna från tyskland idag. Det är samma Keyster-sats som NCCR säljer. Beställde den 10:e och leverans den 16:e. Det är ju absolut helt ok leveranstid. Det är en skåra i nålarna. Det är en fråga som jag inte lyckats få svar på här än. "Är det bara luftskruven som man justerar förgasarna med?" vilkert skulle innebära att övriga skruvar och munstycke bara skruvas fast?" Hoppas du kan hjälpa mig med denna frågan. För övrigt ska jag ytterligare studera de filmer ni har länkat upp. De är till otrolig hjälp.

  7. #107
    Medlem Lasse Pamdals avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Slopy Visa inlägg
    Tack Lasse,det låter betryggnade att det inte är nåt tricks med nålarna. Jag har fått grejerna från tyskland idag. Det är samma Keyster-sats som NCCR säljer. Beställde den 10:e och leverans den 16:e. Det är ju absolut helt ok leveranstid. Det är en skåra i nålarna. Det är en fråga som jag inte lyckats få svar på här än. "Är det bara luftskruven som man justerar förgasarna med?" vilkert skulle innebära att övriga skruvar och munstycke bara skruvas fast?" Hoppas du kan hjälpa mig med denna frågan. För övrigt ska jag ytterligare studera de filmer ni har länkat upp. De är till otrolig hjälp.
    Ja,det är bara luftskruven man kan justera, alla andra munstycken är fasta. Börja med att skruva in dom i botten försiktigt utan våld gör sedan grundinställningen 2,5 varv ut, men eftersom du har ett annat avgassystem kan du få justera det. Går den ändå för snålt får du gå upp lite på huvudmunstycket, så hör dej för vilka munstycken som passar just ditt avgassystem innan du sätter tillbaka förgasarna. Du bör även synka förgasarna så dom går lika.

  8. #108
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Tack för det svaret. Vad får man mer och mindre av om man skruvar luftskruven in resp. ut? Får hojen mer soppa och luft om man skruvar ut?
    Jag snackade med en snubbe på en MC-firma och han sa att det ska lira ihop med originalmunstyckena om jag kör med insatserna monterade i ljuddämparna. Var kan man egentligen bäst få svar på vilket munstycke som lirar bäst ihop med SilverTail avgassystem? Förgasarna är nysynkade så där ska det inte vara något problem.
    Senast redigerat av Slopy den 2019-07-18 klockan 16:35.

  9. #109
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Har för mig att den får mer soppa ju mer du skruvar ut.

  10. #110
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Nu har jag bytt packningarna mellan avgasrören och cylindrarna och tagit på tätningspasta i skarvarna mellan avgasrören och ljuddämparna. Men problemet med baktändningen i den bakre cylindern kvarstår. Nästa steg blir väl att rengöra förgasarna och byta munstycken, packningar m.m.

Liknande ämnen

  1. Blir inte hojen till jobbet idag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-06-05, 00:40
  2. Dör vid tomgång????
    Av elmaco i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-09, 11:45
  3. Då står hojen i garaget
    Av DaddyCool i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-16, 01:11
  4. Här står jag…
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 11:46
  5. Nu står nya hojen här i garaget
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 20:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •