Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: På utflykt i förgasaren.

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Har en obemannad tanka precis bakom garaget och dom har 98 än så länge om inte så har jag 2 cirkle k nån kilometer bort bara så alltid fulltankad innan man åker men
    Inte alltid man hittar rätt ställe att tanka på ute i skogarna.

  2. #12
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Hej alla, här kommer en liten uppdatering. Jag har rivit alla förgasare och skaffat en ultraljudstvätt. Det blir väldigt rent när man kör några vändor. Men jag fick gå loss ganska hårt och använde dremel för att få bort oxiden i den värsta förgasaren. Här och var så verkar den ha oxiderat till den nästan fått små porer/bubblor som jag kände mig tvingad att slipat bort. Inte på någon plats som påverkar funktionen hoppas jag, men om jag behöver köpa en extra får vi se när jag monterar ihop. om jag får den att fungera kommer den nog vara bättre skick än många andra.

    Två av vacummembranen hade klämskador och två nya är beställda. Dyra små gynnare de där, men har man gett sig fan på att man ska lyckas lösa det så får man löpa linan ut.

    Gjort vacumtest på alla flottörmunstycken och nålar och alla läcker olika mycket. Där ska jag försöka polera upp först och om det inte fungerar så får det bli nya. Det får bli nya pcakningar till flottörhusen också.

    Jag återkommer om jag får allt att fungera felfritt =)

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Hoppas du löser det, fast det tror jag.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Låter som du jobbat hårt med förgasarna så jag hoppas det löser sig och blir bra , bara hoppas ultraljudstvätten slagit sönder all skit som sitter innuti dom små kanalerna.
    Gör säkert inget om du kör dom lite extra och vänder lite på dom så vätskan kommer åt överallt.
    Blåsa ren kanalerna med tryckluft efteråt bakvägen.

  5. #15
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Låter som du jobbat hårt med förgasarna så jag hoppas det löser sig och blir bra , bara hoppas ultraljudstvätten slagit sönder all skit som sitter innuti dom små kanalerna.
    Gör säkert inget om du kör dom lite extra och vänder lite på dom så vätskan kommer åt överallt.
    Blåsa ren kanalerna med tryckluft efteråt bakvägen.
    Både ultraljudstvätten och tryckluften har fått jobba de med. Bra med tippsen härifrån också.


    Nu har jag köpt ultraljudstvätten och om det är någon i Örebrotrakten som behöver hjälp med att ultraljudstvätta delar så hjälper jag gärna till, ty jag samlar på både verktyg och vänner.

    =)

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Både ultraljudstvätten och tryckluften har fått jobba de med. Bra med tippsen härifrån också.


    Nu har jag köpt ultraljudstvätten och om det är någon i Örebrotrakten som behöver hjälp med att ultraljudstvätta delar så hjälper jag gärna till, ty jag samlar på både verktyg och vänner.

    =)

Liknande ämnen

  1. ställa in förgasaren på honda black widow?
    Av avgas86 i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-09-26, 08:48
  2. Hjälp att bestycka förgasaren
    Av RoKy i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 11:50
  3. Härlig utflykt!
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-21, 22:42
  4. Krönika: Utflykt i kurvornas land
    Av pewa i forum Krönikor
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 22:27
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 19:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •