Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Suzuki gsx 400 T, går illa

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2019
    Ort
    Bergvik/ Hälsingland
    Inlägg
    28

    Suzuki gsx 400 T, går illa

    Hallå Jag har preciis köpt en suzuki gsx 400 T- 83. Har fårr loss koppling och den har startat efter åtminstone tre år i garage. Jag har svårt att få den att gå över 4000 varv, kräver mycket choke vid start och vill inte varva upp innan den blivit riktigt varm. När jag sedan drar av choken så vill den knappt gå, kräver lite gas o lite mer choke då kommer den men vid 4000 varv verkar den stupa lite. Har någon några ideer om vad jag kan göra? Är ingen mästermekaniker, men lite kan jag göra själv
    // Lasse

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Jag skulle nog börjat med att tömma flottörhusen för gammal bensin och gegga och fylla på med ny bensin och testa.
    Byta tändstift , luftfilter , kolla om den drar falskluft , sprickor i vacumslangar , innsugsgummi mm.
    Funkar inte det så hade jag nog plockad ur förgasarna och rengjort munstycken mm.
    Gammal bensin som blir stående kan gegga igen förgasarna tyvärr.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2019
    Ort
    Bergvik/ Hälsingland
    Inlägg
    28
    Ja, jag har lutat åt det hållet med. Fick reda på att den stått med samma bensin i nästan 3 år, så det blir nog att plocka ner o göra rent.

    Tack för tipsen

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2019
    Ort
    Bergvik/ Hälsingland
    Inlägg
    28

    Fixat :)

    Fick riva förgasarna och gjorde rent med förgasarrent och tryckluft, nu går den riktigt igen o kraften är tillbaka

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Underbart att höra att den går fint igen och att du fick dom rensade riktigt första på försöket

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2019
    Ort
    Bergvik/ Hälsingland
    Inlägg
    28

    gsx 400 T

    Ropade hej för tidigt, skall besiktiga på onsdag och nu är det samma igen , orkeslös och svarar inte riktigt på gasen. När den går på tomgång och jag sätter på ljuset orkar motorn inte gå den går ner i varav och dör. Startar igen utan problem, men som sagt orkeslös. Hur fasen ska man få plats med ett filter på bränsleslangen, det är trångt!! Får riva igen och se, annars får jag skjuta på besiktningen, lite tråkigt men vad gör man

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Låter som du har lite laddningsproblem med tanke på att den dör när du slår på ljuset.
    Har du kollat batteriet så det är friskt ?
    Kollat så generatorn ger tillräckligt med ström ? Ca 13,7v på tomgång och 14,3v om du varvar upp den.
    Kollat över tändspolar , kablar och.tändhattar så du inte ser nått konstigt typ ärjade anslutningar mm som kan ge lite sämre kontakt.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2019
    Ort
    Bergvik/ Hälsingland
    Inlägg
    28

    fixat igen

    Tack för alla goda tips, visade sig att den bara gick på en burk. Nya stift och sedan gick den som vanligt. Rätt igenom besiktningen också, så nu kan man åka igen, undrar bara när det ska bli lite bättre väder, just idag har det regnat och är 9 grader varmt. Fast man kan ju dra på regnstället

Liknande ämnen

  1. suzuki går illa..
    Av JB87 i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-09-17, 18:50
  2. Yamaha TR1 låter illa
    Av Delerium i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-05-04, 14:07
  3. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-08-03, 09:51
  4. INTERMEZZON, som inte slutat illa.
    Av Olle Å i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-09-23, 11:31
  5. Kunde ha slutat illa.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 10:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •