Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bränsleproblem Virago YAMAHA XV 1100 -98

  1. #1

    Bränsleproblem Virago YAMAHA XV 1100 -98

    Hej alla kunniga, en kompis Virago har inte varit startad på 2 år, stått i en kall lada tills nu, när han vrider på nyckel så pumpar det in soppa i luftburken, jag har kollat lite och det rinner soppa från ( se bild röd ring ) Jag hittar ingenstans denna slangbit passar in nippel/rör, håller man för den slangen så sprutar det soppa från ( se bild blå ring )

    Var ska denna slang in ( röd )
    När man vrider på tändning så klickar ett relä snabbt ca 5ggr innan pumpen går igång och det rinner soppa från röret röd ring.

    [IMG][/IMG]

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Bensin ur den blåmarkerade gissar jag på att flottörventilen inte tätar som den skal och förgasaren flödar över.
    Prova knacka på flottörhuset för ibland kan flottören fastna och när du knackar kan den lossa och börja fungera igen.
    Plocka ur förgasarna och rengör , gammal bensin kan lämna massor av skit i förgasarna som tätar till munstycken mm om dom får stå länge.
    Vågar mig inte på att säga vart den röda slangen skal sitta eller kommer ifrån men kan vara överflödes slangen ifrån förgasarna .

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Bensin ur den blåmarkerade gissar jag på att flottörventilen inte tätar som den skal och förgasaren flödar över.
    Prova knacka på flottörhuset för ibland kan flottören fastna och när du knackar kan den lossa och börja fungera igen.
    Plocka ur förgasarna och rengör , gammal bensin kan lämna massor av skit i förgasarna som tätar till munstycken mm om dom får stå länge.
    Vågar mig inte på att säga vart den röda slangen skal sitta eller kommer ifrån men kan vara överflödes slangen ifrån förgasarna .
    Hej, tack för svar, efter lite googlande så ska den röda slangen bara in löst i luftburken, då är det nog en flödes slang som du skrev, ska testa och knacka lite på flottörhuset när jag är där nästa gång och hoppas på det bästa.

    Om det nu skiter sig, hur tar man ner förgasarna enklast? sitter de i hop eller går de ta ner en och en? Vilken skruv/skruvar bör jag ej röra så jag ej förstör ev synkning ( gissar att det ska vara så)

    Rensar endast flottör hus; nålventil ; och blåsa lite kanske, eller ska jag riva mer?
    Finns det något "Super duper 2K edition" medel för att hälla i tanken som rensar ut skiten och sparar mig kanske några rep timmar.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Några goa videoklipp som hjälper dig på vägen:
    https://www.youtube.com/watch?v=CANkfckqHU8
    https://www.youtube.com/watch?v=nx5WYs5W8u0
    https://www.youtube.com/watch?v=-s9mKbDv1OA
    Så länge du inte skruvar på synk skruven skal det gå och plocka ner nästan hela förgasaren utan förstöra
    synkningen.
    Ingen fara ta ur huvudmunstycken eller lågfart , flottörerna , flottörventilen , luftskruven "glöm ej att skruva in först och räkna antal varv så du får den samma antal varv ut när du monterar allt igen"

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2019-01-13, 18:29
  2. ljuddömpare virago 1100
    Av emwe62@gmail.com i forum Custom
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2016-07-01, 17:21
  3. Framflyttade fotpinnar till Yamaha virago 1100
    Av ubbeh i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-03, 18:34
  4. problem med virago 1100
    Av Gardek i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-24, 19:38
  5. Har shoppat! (Yamaha Virago 1100)
    Av pea_72 i forum Custom
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 07:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •