Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Förbannade idioter

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2019
    Ort
    Borgvik
    Inlägg
    5

    Förbannade idioter

    Det hjälper inte hur mycket vi tjatar om trafikbeteende när en del skiter idet.

    Körde på E45 strax norr om Säffle. Har visserligen en sidvagnshoj och körde väl 80-90. Kommer en rad mötande. En bil låg bakom mig och började köra om. Han mötte den första bilen precis utanför mig , så den mötande fick kasta sig åt sidan eftersom den omkörande tog minst 1 meter av hans vägbana. Tog tyvärr inte numret. Tänk om man hade haft en hjälmkamera
    Man kan ju köra hundratals mil på semester utan att råka ut för någon incident, men bara någon mil hemifrån en vanlig dag så kan ju olyckan vara framme.
    " jag skulle ju bara " skrev han som struntade i hjälmen
    Senast redigerat av Ello den 2019-05-15 klockan 12:11.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Finns allt för många dårar som inte borde haft körkort ute på våra vägar tyvärr.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    De har ingen vettig riskbedömning.
    Flåsar runt i motionsspåret för hälsans skull.
    Tänker på kosten av samma orsak.
    Ett Cancerbesked skulle få deras hjärta att sjunka som en sten.
    Trots detta, riskerar de allt och chansar vid omkörningar.

  4. #4
    Jag anser att min placering är viktig, ta plats kör till vänster i din fil och tvinga därmed omkörande att gå över i den mötande filen. Håller jag långt till höger så blir man bara klämd. Jag har flera gånger haft bilister som tutat för att dom vill köra om i enkelfil.
    Jan-Olov

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Ibland vill man bara ta hjälmen och banka på.
    Blev nästan prejad av vägen igår av en suv som låg i högerfile där det var kö , jag tog vänster fil i låg hastighet pga den var helt fri , kommer upp i höjd med suven när han vräker sig ut i min fil utan blinkers och inte tittar sig för.
    Som tur är så hinner man lägga sig mellan bilen och refugen där all grus ligger utan lägga hojen , tutar men ingen reaktion.
    50 meter längre fram blir det stopp pga filerna går ihop och det är kö , kör upp brevid och frågar om han är helt blind?
    Får till svar att : du skal ligga bak mig.
    Jag frågar om han är helt dum i huvudet och gapar lite mera innan jag kör förbi , stannar pga kö och då kör han in i mig lite lätt.
    Kände för att parkera hojen och slå sönder bilen mm men lyssnade till förnuftet och gled vidare förbi köerna bara , skakade i hela kroppen av allt adrealinet som som pumpade .
    Man skulle haft kamera monterad och anmäld suv föraren

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Ibland vill man bara ta hjälmen och banka på.
    Blev nästan prejad av vägen igår av en suv som låg i högerfile där det var kö , jag tog vänster fil i låg hastighet pga den var helt fri , kommer upp i höjd med suven när han vräker sig ut i min fil utan blinkers och inte tittar sig för.
    Som tur är så hinner man lägga sig mellan bilen och refugen där all grus ligger utan lägga hojen , tutar men ingen reaktion.
    50 meter längre fram blir det stopp pga filerna går ihop och det är kö , kör upp brevid och frågar om han är helt blind?
    Får till svar att : du skal ligga bak mig.
    Jag frågar om han är helt dum i huvudet och gapar lite mera innan jag kör förbi , stannar pga kö och då kör han in i mig lite lätt.
    Kände för att parkera hojen och slå sönder bilen mm men lyssnade till förnuftet och gled vidare förbi köerna bara , skakade i hela kroppen av allt adrealinet som som pumpade .
    Man skulle haft kamera monterad och anmäld suv föraren
    idioter finns det gott om. Köp nu en kamera och fäst på hojen, filma både framåt och bakåt.

    Bra att du behärskade dig, visar att du har större och bättre förstånd. :tummennupp:

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Bra att du behärskade dig, visar att du har större och bättre förstånd. :tummennupp:[/QUOTE]

    Inte lätt med all adrenalin som pumpade runt i kroppen efter grussladdande mellan bilen och refugen.
    Ibland kör man för lugnt för hade jag kört 10km/t snabbare så hade jag ju varit förbi idioten ju

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Nej jag vet, man är bra uppe i varv.

  9. #9
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    En av de saker jag tycker värst om är alla som kryper upp och kör en meter bakom. Jag tycker också att det är en dygd att kunna behärska sig i situationer som gör en förbannad, ledsen eller rädd.

    Med det sagt så ska jag erkänna att jag fler än ett tillfälle har lekt med tanken att ha en liten leksakshink med grus monterad på styret, men i verkligheten så brukar jag svänga in på närmaste busshållsplats och släppa förbi. Det där med kamera kryper allt närmare i alla fall.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Problemet med kamera är ju att jag får med mig alla idiotiska grejor jag gör själv i trafiken

Liknande ämnen

  1. Det finns idioter....sen finns det obehagliga idioter!
    Av Pathfinder i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2014-03-24, 18:04
  2. Förbannade motorcykel!
    Av Mc-Bosse i forum Mekhörnan
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 13:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •