Har åkt ner till Gran Canaria och det far en och annan mc förbi. Nån med gott ljud då och då, underbar musik för mina öron.

Åkte med en guide upp till bergen, och chauffören var infödd kanarier. Dessa kan alla vägar och de kör därefter. Så jag blev lite nervös när det pratades om ”Den roliga vägen” som dessutom är borttagen från Google Maps. Detta för att de inte vill att turister kör där på egen hand.

Efter en stund hamnade vi på Den roliga vägen. Jag kan lätt mena att mitt annars normala blodtryck steg en aning, likaså pulsen. Och jag kan förstå väldigt väl varför vägen är borttagen från Google Maps och även Apples karta.

När jag suttit där en bra stund och förfasat över chaufförens vana hantering av fordonet och hållit i mig i allt som gick att hålla i och knappt vågat se ut över stupet bredvid mig ser jag till min förskräckelse att varningsskyltarna har likadana varningsskyltar på baksidan - för dem som kör åt motsatta hållet.
Herreminje, hur och var skulle vi kunna mötas?? Bilen, en Mercedes Vito tog upp all vägbredd från kant till kant och gick precis runt i kurvorna. Som tur är mötte vi ingen där.

Vi kom till en by med allehanda inhemsk provsmakning och berättelser. Riktigt gott och en riktigt bra påläst guide som pratade glatt om precis allt möjligt längs vägarna.

Ett gäng mc-förare dök upp, en Victory, en BMW GS, Ducati, HD, Yamaha... Ducatin hade ett gott ljud, oj vilken sång. Det är så man stod och blev kär i ljudet på kuppen. Och röd var den också.

Vi åkte vidare och vid sista stoppet drabbades jag av svindel. Jag blev kallsvettig, yr och mådde illa. Det bara snurrade och känslan som infann sig var att jag ville bara lägga mig platt ner.
Jag stod på en hög höjd och bredvid fanns en krater. Min höjd var 1500 m, kratern med sin omkrets om 20 km såg liten ut och längst ner i botten bor någon. Huset var pyttelitet från min höjd sett och det här fick mig att snurra.

Jag höll krampaktigt i ledstången nerför trappan och satte mig i bilen. Jag slutade titta ut åt höger genom fönstret på en bra lång stund. En kuslig känsla det där!

Kommer jag hit fler gånger ska jag nog hyra en hoj nån gång. :-)

Men, molniga dagar hade jag inte tänkt mig.