Sidan 8 av 12 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 115

Ämne: Projekt Yamaha XV 750

  1. #71
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Om du beställer ny skylt får du den nya som.är lite mindre än den gammla , någon cm här och där

  2. #72
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Om du beställer ny skylt får du den nya som.är lite mindre än den gammla , någon cm här och där
    Nu är det gjort!!
    Bara att vänta in den och se

  3. #73
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Det hann bli en provtur idag med efter att ha bytt olja och filter på den.
    Den går inte rent när man kommer upp i lite varv tyvärr.
    Jag plockade av tändstiften och ser att det är ganska svart och sotigt så om jag förstått rätt så går det fram för mycket dricka till motorn.
    Jag hade hoppats slippa pilla på förgasarna men det var väl ganska optimistisk tänkt.

  4. #74
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Hade du en gamal och sliten innan så kommer du bli nöjd , bytte på min förra vintern pga min var lite risig med sina 16 år på nacken och det blev ett lite lyft i utseendet och lite mindre än den gamla som sagt.

  5. #75
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Hade du en gamal och sliten innan så kommer du bli nöjd , bytte på min förra vintern pga min var lite risig med sina 16 år på nacken och det blev ett lite lyft i utseendet och lite mindre än den gamla som sagt.
    Jo jag misstänker att det blir ett lyft oavsett om den är stor eller ej, har ju sett på Youtube att vissa länder har brutalt stora skyltar så man får väl hålla sig till laglig storlek..

  6. #76
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av Den grå Visa inlägg
    Det hann bli en provtur idag med efter att ha bytt olja och filter på den.
    Den går inte rent när man kommer upp i lite varv tyvärr.
    Jag plockade av tändstiften och ser att det är ganska svart och sotigt så om jag förstått rätt så går det fram för mycket dricka till motorn.
    Jag hade hoppats slippa pilla på förgasarna men det var väl ganska optimistisk tänkt.
    Detta verkar ju vara helt feltänkt.
    Det har förhoppningsvis med avsaknad av luftfiltret och det lite öppnare systemet som sitter på.
    Jag hade fått för mig att tändstiftet skulle närma sig vitt vid för lite soppa men efter lite googlande så har jag kanhända ett skolexempel på hur viktigt luftfiltret är!!!

  7. #77
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av Den grå Visa inlägg
    Detta verkar ju vara helt feltänkt.
    Det har förhoppningsvis med avsaknad av luftfiltret och det lite öppnare systemet som sitter på.
    Jag hade fått för mig att tändstiftet skulle närma sig vitt vid för lite soppa men efter lite googlande så har jag kanhända ett skolexempel på hur viktigt luftfiltret är!!!
    Öpnnare filter borde ju ge mindre vakum, vilket borde göra att mindre soppa sugs upp i förgasaren.

  8. #78
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Öppnare filter borde ge för mycket luft så du får en snål blandning och öppnare avgassystem borde ge samma effekt så dubbelt upp så man bör öka storleken på munstycken för att få in mera bränsle , höja nålarna lite med brickor under och sen beror ju allt lite på hur luftskruvarna är justerade med i det hela.

    Min hoj reagerade förut direkt om jag missade att inte få luftfilter burken helt stängd med att man kände att den tappade lite kraft i mitten innan den kom igen.
    Nu är luftfilter burken uppborrad med 12 hål på vardera 9,5mm och förgasaren har fått större munstycken och nålar och i beskrivningen hur man skal göra detta står det att detta gäller med original luftfilter men inte med öppnare filter.

  9. #79
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Jag körde med den idag igen och hade samma problem med att den bluddrade och inte ville gå jämt upp i varv.
    Jag hade då spänt för ett ganska öppet tyg (grovmaskigt) för insuget!
    Det ville sig som tidigare inte så jag testade helt enkelt med att rycka bort det under gång vilket gav en direkt effektökning och högre varv!?
    Jag tror inte att jag kan ge den tillräckligt med luft från ramen som är originalutförandet!
    Frågan är om jag inte behöver 2 öppna filter direkt på förgasarnas insug istället??

  10. #80
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Låter ju som den får för mycket soppa med tanke på att stiften blir sotiga men låter ju helt fel med tanke på att du redan har mer luft än original men värt att prova.
    Testa med att sätta fast det grovmaskiga tyget direkt på förgasar insuget och se vad som händer.
    Eller så får du börja skruva lite på luftskruvarna för att kolla om det blir någon skillnad , börja med att skruva dom helt in och räkna antal varv så du vet vart du hade ifrån början så man inte skruvar bort sig helt och alltid kan återgå till vart det var.
    Rätt tändstift för har man för kalla kan dom väl ge lite dålig förbränning , tändspolar och kablar är bra hoppas jag.
    Köra hojen riktig varm så den får chansen att förbränna riktigt.
    Flottörventilerna tätar i förgasarna , hade problem på en annan hoj där 1 eller 2 var dåliga så ibland ville den inte gå riktigt och tändstiftet blev svart och blött pga bensinen rann rakt igenom och tändstiften orkade inte riktigt bränna bort all bensin.
    Nu gav jag dig ännu mera att tänka på

Liknande ämnen

  1. Litet projekt, Yamaha fz 750
    Av Mackeman i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-03-23, 18:58
  2. Äff´s VN800 Bobber projekt
    Av Fredrikbjork i forum Min hoj
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2015-11-04, 13:24
  3. Projekt: VN800 - Bobber
    Av Lalle i forum Min hoj
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2015-05-14, 22:13
  4. Forumdel för projekt/min hoj ?
    Av LinusE i forum Om hojen.nu
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-09-07, 11:16
  5. Ural K-650 projekt Ryssen
    Av addeleijon i forum Veteran
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-07-03, 23:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •