Sidan 3 av 12 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 115

Ämne: Projekt Yamaha XV 750

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Får man grejorna eller superbilligt går det ju att testa men blir garanterad mycket jobb för att få det att passa
    tyvärr.
    Bättre kolla om det går att serva bakdämparen eller kolla om det finns styvare fjäder att få tag i.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Får man grejorna eller superbilligt går det ju att testa men blir garanterad mycket jobb för att få det att passa
    tyvärr.
    Bättre kolla om det går att serva bakdämparen eller kolla om det finns styvare fjäder att få tag i.
    Möjligheten är numera borta!så jag slipper gräma mig

    Jag har troligen grejer som är bra nog, tycker bara att det är rätt biffigt med lite kraftigare upside down gaffel m,m..
    Det går fler tåg !!!

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Hade inte tackad nej till det på min med så förstår dig.
    Måste fråga vart på västkusten finns du ifall jag skulle vara ute och se din 1200 på vägen , alltid kul att slå en litet snack .

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Hade inte tackad nej till det på min med så förstår dig.
    Måste fråga vart på västkusten finns du ifall jag skulle vara ute och se din 1200 på vägen , alltid kul att slå en litet snack .
    Då är du Välkommen till Tjörn!
    Jag är nämligen öbo
    Det finns fina Mc vägar att köra på och att sedan sträcka ut vägen till grannön (Orust) så blir det ändå mer

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Är öbo med sedan man bor på hissingen.
    Tjörn har jag varit någon tur bara så känner inte till några goa vägar där.
    Var på övre tadås för ca 2 veckor sedan men med bil för att hämta ett takräcke.

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Är öbo med sedan man bor på hissingen.
    Tjörn har jag varit någon tur bara så känner inte till några goa vägar där.
    Var på övre tadås för ca 2 veckor sedan men med bil för att hämta ett takräcke.
    Det finns trevliga vägar över hela området men för att knyta samman ön så får man ibland ut på gruset och köra.

    Tådås ligger inte långt från där jag bor (skickar däremot inte ut närmare beskrivning på vägen här).
    Du har fått ett pm så kan vi säkert synas vid tillfälle.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Får garanterad höra av mig om jag tar turen ditåt förstår jag , i morgon skal jag till uddevalla och glimminge kartbana för knix kurs med smc.
    Har inte fått nått privat Pm som jag kan se .

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301

    Red face

    Det hann bli några turer till garaget i helgen.
    På Lördagen gjorde jag en renovering av bromsoket fram och upptäckte sedan att jag bara hade tänkt på att skaffa bromsklossar
    Det syns på bilden att det inte var läge att återanvända de gamla, riktigt skeva..
    Det får bli morgondagens projekt att hitta snabba klossar!!

    På Söndagen har jag lackerat framfälgen så det ska bli spännade att se hur det blev imorgon.
    Jag har även gjort ett luftfilterfäste i metall.
    Jag tog en plåt och skar till och borrade upp för att sedan svetsa på ett rör med yttre diameter på 48mm.
    Tänkte först skaffa ett KN filter men eftersom hela ramen är en del av luftfiltreringen så tror jag inte att det har lika stor betydelse som om filtret satt direkt på förgasarna, vad tror ni?? Går det att köra på Cheap Charlie varianten eller är det dumsnålt??
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Den grå den 2019-06-02 klockan 21:58.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Just det!
    Jag hann även med att skruva bort centralstödet och lite fotpinnar med mera idag.
    Centralstödet hade säkert kunnat vara bra att ha under byggnationen men det har varit något vaj med det hela tiden!!
    Jag brukar inte ha problem med att få upp cyklarna på centralstödet i vanliga fall men denna har jag aldrig lyckats med.
    inte ens när jag tog lyft hjälp i taket..

    Bort med det
    Det känns redan bättre

    Jag väntar på ett rearset istället för fotpinnarna så därav att de också fick ryka!!

    Om det är någon som läser här och är intresserad av reservdelar i originalutförande så har jag lite..
    Centralstödet är också till salu riktigt billigt
    Senast redigerat av Den grå den 2019-06-02 klockan 22:05.

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Gott med lite viktminskning för centralstödet måste väga några kilon.
    Angående luftfilter mm så säger jag att luft och bensin måste samspela annars kommer den gå skit , på min räcker det att man inte får dörren framför mitt filter 100% på plats så känns det på hur hojen går.
    Hade en Suzuki GSX750 för några år sedan och den har en snorkel under sadeln ner till luftfiltret och när jag bytte sadelöverdrag så köpte jag ett billigt utan stoppning på sidorna så när jag körde fortare än 80km/t så var jag tvungen att nypa med benen runt tanken för att hojen skulle gå bra , kom in lite extra luft under sadeln pga det tunnare sadelöverdraget , den var inte så innan med originalet.

Liknande ämnen

  1. Litet projekt, Yamaha fz 750
    Av Mackeman i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-03-23, 18:58
  2. Äff´s VN800 Bobber projekt
    Av Fredrikbjork i forum Min hoj
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2015-11-04, 13:24
  3. Projekt: VN800 - Bobber
    Av Lalle i forum Min hoj
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2015-05-14, 22:13
  4. Forumdel för projekt/min hoj ?
    Av LinusE i forum Om hojen.nu
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-09-07, 11:16
  5. Ural K-650 projekt Ryssen
    Av addeleijon i forum Veteran
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-07-03, 23:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •