Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 61

Ämne: Körning i Skåne

  1. #1

    Körning i Skåne


    Jag tror att det är många som drar ut på vägarna i dag. (söndagen 10/2 -08)
    Eftersom vi utgår från olika ställen så skulle ett gemensamt mål vara en lösning.
    Vad sägs om Ekerödsrasten 14.00 till 15.00.
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  2. #2

    SV: Körning i Skåne

    Nu kör vi igen, lördagen 16/2 slutmål, Ekerödsrasten 14.00 till 15.00
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  3. #3
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    SV: Körning i Skåne

    Vill vädret och mc-huset i Malmö så kommer vi båda två på varsin moppe.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  4. #4

    SV: Körning i Skåne

    Vädrets maker är med oss, TV lovar flera plusgrader och mulet, DMI i stort sett samma.
    Frågan är om inte vi kan köra en repris på söndagen? Med nytt mål.

    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Bifogade filer Bifogade filer
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  5. #5
    asterix
    Gäst

    SV: Körning i Skåne

    -8.8 nu på morronen!! Men stämmer temperaturkartan ??? kanske jag dyker upp.

  6. #6

    SV: Körning i Skåne

    Vi från Blekinge / Norra Skåne skall mötas på Biltema i Kristianstad 11.30 för vidare färd med Ekerödsrasten som mål.
    Vilken "omväg" vi kör bestäms på Biltema.
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  7. #7

    SV: Körning i Skåne

    Två tappra mc-ryttare drog ut på en mindre slottsrunde i dag. Färden gick till Maltesholms Slott och vidare längs Linderödsåsen till Chrstinehof. Naturligtvis inte raka vägen utan på slingriga vägar genom skogar och annan vacker natur.
    Solen var med oss ända tills vi landade på Ekerödsrasten 14.00.
    Först väntade vi på att andra mc-åkare skulle dyka upp, sen väntade vi och väntade, slutligen förstod vi att det blir inte fler än vi två.
    Vi åt en god middag och fortsatte hemåt, stannade till på Biltema där Kanonkalle investerade i ett par "muffar" att sätta över handtagen. (se bilden)

    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Bifogade filer Bifogade filer
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  8. #8

    SV: Körning i Skåne

    Vilka vikingar

    Fungerade de där muffarna för Kanonkalle?
    För det är ju alltid händerna som får mest stryk i kylan
    Dragstjärne ryttare

  9. #9

    SV: Körning i Skåne

    Har inte hört av honom sen vi skildes.
    Ringer och kollar, återkommer
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  10. #10

    SV: Körning i Skåne

    Ja, jag har hittat riktigt bra grejor på Biltema. Bra att dom har gett sej in på marknaden. Priserna är ju alldeles för höga för kläder/utrustning och tillbehör på dom vanliga ställena.

    Först köpte jag ett par överdragshandskar för 100 pesetas att ha utanpå de vanliga. Bra, men kör man långt och kallt (idag blev det sammanlagt över 20 mil i minusgrader), så blir det ändå lite kallt om fingertopparna (har inga värmehandtag och inga vindavvisare). Idag köpte jag muffarna också för 100 pistoler, och dom var ett strå vassare. Körde inte så länge med dom, men det kändes jättebra. (Utseendet kan ju diskuteras- men vems kan inte det???) Provade även bägge samtidigt, dvs kraftiga handskar, överdragshandskar och sedan muffar. Blir man inte varm då, ska man ta bilen (eller tåget).

    Köpte också en vindtät och dubbelfodrad buff. Överlägset bra och endast 80 sekiner.

    Antagligen är det så att de flesta knuttar o knuttor inte har tillräckligt bra kläder för att köra när det är riktigt kallt, och ofta är det nog händer eller fötter som är begränsande. Vi såg inte en enda hoj ute idag, men eftersom både Hasse o jag hade riktigt på oss, frös vi inte och det var en fantastiskt fin tur. Strålande sol, rena vägar, lite trafik och en väldigt ombonad känsla av att sitta varmt och bekvämt när vinden ändå är så kall.

    Det blev lite kyligt på slutet, men inte så farligt, och då hade jag drygt 26 mil på mätaren. Häng gärna med en annan gång om det blir en liknande tur.

    8)

Liknande ämnen

  1. RAT-körning
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 06:39
  2. körning på söderåsen 13/10 Skåne
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2007-10-14, 12:32
  3. körning i skåne
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 10:26
  4. FLYTTAD: körning i skåne
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-09, 10:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •