Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Behöver hjälp med identifiering

  1. #1

    Behöver hjälp med identifiering

    Hoj
    Har en gammal mc-motor liggande och behöver hjälp med att identifiera densamma. Den har legat hos mig i snart trettio år så nog är det en veteran allt. Jag har tittat runt kring motorn för att hitta någon sorts identifiering men det enda jag har sett är ett G inne i en ring. Den ser ut att vara kring 250cc eller möjligen större.

    Så nu vänder jag mig till er kunniga nördar för att höra vad ni tror eller vet. Skickar med lite bilder så kanske identifieringen blir lättare.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Likstupet Visa inlägg
    Hoj
    Så nu vänder jag mig till er kunniga nördar för att höra vad ni tror eller vet. Skickar med lite bilder så kanske identifieringen blir lättare.
    Ej nörd och absolut inte kunnig men på första bilden finns det ett G. Girela har ett gäng med loggor men jag har inte funnit just det G;et. Kanske ändå en början att forska vidare på...
    Ove

  3. #3

    Exclamation

    Har kollat runt lite på just Gilera men är tveksam då de verkar ha ett emblem på motorn som det stor Gilera på.
    Något sådant står inte att finna på min motor.

    Fler ideer?

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Likstupet Visa inlägg
    Fler ideer?
    G i en ring? Ser ut att vara en 2-takt vid första titten men sen ser jag något som kan vara ett rör till en stötstång + en oljepump? Kan det vara en sidventil 4-taktare? Eftersom det bara finns ett rör och insuget sitter högt i toppen kan det t.o. m. vara en snarkventil på insuget och i så fall är den urgammal...

    Jag har också kollat runt lite men finner inte just den loggan. Inte så konstigt egentligen för det har tillverkats motorer och hojar i små verkstäder världen över så det kan vara ett väldigt "litet"märke.
    Senast redigerat av Ove den 2019-04-29 klockan 10:25.
    Ove

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    34

  6. #6

    Thumbs up Frågan löst

    Hej

    Med största sannolikhet har frågan fått sitt svar. Via ett brittiskt forum fick jag upplysning om att motorn är en belgisk produkt, Gillet Herstal förmodligen ca 500cc.

    Tack alla som engagerat er.

Liknande ämnen

  1. Virago 535 behöver hjälp
    Av Noddan i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-04-21, 16:27
  2. Behöver hjälp med elen vid byte av blinkers.
    Av Roanie i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-04-25, 01:44
  3. Första glidaren! Behöver CC-hjälp.
    Av vickevire89 i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-03-24, 22:37
  4. MC val, behöver hjälp
    Av Tommy i forum Touring
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2012-04-04, 13:58
  5. Behöver lite hjälp med batteriet...
    Av Scarlett i forum Mekhörnan
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 19:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •