Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 44

Ämne: Suzuki 1200S Bandit

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Det är nytankat med 98 nu också

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Den grå Visa inlägg
    Jag har tittat lite på en YT kanal som heter It´s Bandit o´clock killen som mekar med sin Bandit 1200 (iofs årsmodell 2000 men bör nog vara snudd på lika)
    Han har haft ett liknande problem som mig med att den går lite knackigt på lägre varv , jag tror att det var en av jettarna som satt galet eller var helt fast i förgasaren!
    Jag tänker ju pilla lite med förgasarna så jag kanske löser det..

    Jag tömde förgasarna på bensin idag och sedan körde jag en stadig runda på Grannön (Orust)
    Bågen går fint efter att man tömt den så jag misstänker starkt att det kommer kondens från tanken ner i dem!!
    Det där att den går lite hackigt på lägre varv stör mig dock inte så lite!!!
    Provat tömma hela tanken och sen fylla på med ny fräsh bensin för att utesluta kondens , min fick 13 liter 98 i tanken idag efter halva turen idag.
    Var nästan i ullared och vände innan man åkte hemåt idag och provade lite nya vägar som var sådär ibland .

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Provat tömma hela tanken och sen fylla på med ny fräsh bensin för att utesluta kondens , min fick 13 liter 98 i tanken idag efter halva turen idag.
    Var nästan i ullared och vände innan man åkte hemåt idag och provade lite nya vägar som var sådär ibland .
    Nä det har jag bara hunnit fundera över men det är en god tanke!

    Samma YT kanal fick ett tips om att färg i tankens insida kunde flagna och lägga sig i rören mellan förgasarna!?
    Om det ligger något sådant i förgasarna så blir det nog en mer ingående nedplockning!!

    Det var samma med vägarna på Orust!
    Vissa av dem är bara gjorda för LGF skyltat känns det som

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Tycker att är det skit i tanken så borde det inte hjälpa tömma förgasarna och den skulle gå bra en stund , skiten fastnar och sitter där den sitter i så fall tror jag.
    Montera ett bränslefilter på bensinslangen så ser du om det kommer skit eller inte ifrån tanken.
    Hade det på min förra ZRX1100 för jag trodde att det var skit i tanken men jag hade fel.
    Typ detta : https://www.biltema.se/bil---mc/bilr...sal-2000036994

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Det får nog bli att köra upp denna tanken och göra en slutrensning innan man fyller på.
    Det blir ett jobb för vintern att rensa förgasarna men tanken kan ju göras innan!!

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Nämnde ju mina förgasare här om dagen och igår lyckades jag köpa en förgasarbrygga till min hoj , fick ett infall när dom dök upp.
    Tanken är att rengöra ordentligt och plocka det bästa av dom till en , hoppas jag får fingrarna ut bara.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Nämnde ju mina förgasare här om dagen och igår lyckades jag köpa en förgasarbrygga till min hoj , fick ett infall när dom dök upp.
    Tanken är att rengöra ordentligt och plocka det bästa av dom till en , hoppas jag får fingrarna ut bara.
    Trevligt!
    Vinterhobbyjobb

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Jag har tvättat förgasare i helgen!
    j-klar vad struligt det är att plocka ur förgasare när original luftburk sitter på plats.
    Det som var nedskitat var den övre delen av förgasarna!
    Under membranen så var det tunn svart sotskit!?
    Det verkar som det slår tillbaka från cylindrarna!! Är det någon som har erfarenhet av det?
    Jag startade upp bågen och den går bättre än tidigare men den puffar lite på tomgång..
    Jag såg att förgasarna behöver bli lite bättre satta mot insugsgummina så det kan ha med det att göra att den puffar kanske??

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Vågar mig inte på att säga nått men du hittar lite info här http://www.braigasen.com/nyser.htm
    Hur är synkningen på dom?
    Mina var ju en mardröm nu innan jag fick synkat dom , finns synknings verktyg ifall du vill prova.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Vågar mig inte på att säga nått men du hittar lite info här http://www.braigasen.com/nyser.htm
    Hur är synkningen på dom?
    Mina var ju en mardröm nu innan jag fick synkat dom , finns synknings verktyg ifall du vill prova.
    Christer var ju och nosade på för små lågfartsmunstycken.
    Inte omöjligt att han hade rätt!
    Jag har haft lite tankar på att skaffa ett synkningsverktyg också, hade varit nice att få koll på sådant!!

Liknande ämnen

  1. suzuki bandit 600.års 2002
    Av glasmicke i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-05-09, 19:35
  2. Hjälp Suzuki Bandit 1250 2007
    Av bluxt1980 i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2017-09-07, 21:26
  3. Pakethållare och toppbox till Suzuki Bandit
    Av 666_Beast i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-06-15, 21:06
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-05-01, 11:17
  5. Bensintillförsel - Suzuki GSF600 Bandit
    Av Soppan67 i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 07:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •