Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Mindre storlek på G

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Mindre storlek på G

    Har jobbat på med vikten senaste veckorna och målet är en gammal jacka från Triumph som hänger i garderoben och som jag så gärna vill komma ner i. Ja alltså den går på nu men sidovecken är öppna och går inte att stänga. Än.
    Men snart så är tanken att även de ska kunna stängas så jackan blir mindre i omkrets runt höften.
    Brallorna jag vill ner i också går förvisso på de också men de kan inte stängas. Där är målet att de ska på hela vägen upp och de ska kunna stängas samt att jag ska kunna sätta mig ner i dom.

    Jag har jobbat bort 7,2 kg per idag, har stått still och pendlat mellan 88,8 och 89,6 kg under tre veckors tid, var faktiskt orolig över att det här är kroppens trivselvikt. Vi har olika syn på det här med trivselvikt, min kropp och jag. Men nu verkar den ha gett med sig lite och insett att det är ingen idé att krångla med mig, jag ska bara till målet. Ca 12-13 kg är dock kvar att jobba bort. Och det är så enkelt som att kapa bort allt med socker i och tänka på vad och hur man äter, att styra om mängderna.

    Pga operation har jag inte kunnat gå till gymmet, men snart är jag där och då tänker jag bränna kalorier, så jag hoppas att jag kommer ner i mina gamla mc-kläder som just nu är något för små.

    Det är bra att ha realistiska mål (i mitt fall de tidigare mc-kläderna, istället för att köpa nytt och dessutom större), att vara medveten om att det går trappvis. Man går ner, man står still och går ner lite till, man står still ett tag igen. Vet man bara om detta så är man också lugn med att kroppen jobbar fast det inte ser ut så just precis då.

    Har du några mål du skulle vilja uppnå inför säsongen, mc:n, gamla mc-kläder..?

    Avesta
    Igår for jag till Avesta och kikade på en mc-utställning (Moon Bike Show). Jag är svag för caféracers och bobbers, det var mer de som hägrade. Det var inte så lätt att hitta, små vita skyltar med liten text på med en snövall som bakgrund var svåra att upptäcka. Men jag hittade till slut, fick fråga mig fram.
    När jag steg in genom dörren möts jag av väldigt många besökare, knökfullt var det faktiskt. Stöter på en vän från Facebook där, pratar lite och går ner för en trappa och kikar på hojarna som ställs ut.

    Fanns även motivlackare och andra konstnärer, riktigt duktiga. Och roligt att studera hojarna rent tekniskt sett, mitt vanliga jag. Kikade efter trimgrejer man satt på och en hoj fångade mitt intresse benskarpt. Den har Öhlins och Arrow med mera jag hann notera där i folkvimlet, den går säkert riktigt bra. Låter nog gott också!

    Litet, roligt och knökfullt med folk.

    Första bild: Grå Norton, clean och cool.
    Bild 2: Den fräna, med Arrow och Öhlins.
    Bild 3: En original HD, med sin patina.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Liknande ämnen

  1. typ och storlek på gäng?
    Av Lådman i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-07-02, 15:15
  2. Stressad på mc = mindre bra
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 07:31
  3. Nu ska vi dö mindre...
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 16:40
  4. storlek på sportster?
    Av Brutus i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 18:04
  5. Mindre åka..
    Av tomahs900 i forum Off topic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 20:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •