Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Var fäster man slangarna vid synkronisering av förgasarna?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Jag skulle surfa runt lite och kolla vad andra har gjort med storlek på munstycken och luftskruvar , öpna filter eller inte .

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Jag har jobbat ganska mycket med mina bilar. Men med hojar är jag ganska off. Försöker lära mig. Men jag antar att sätter man på ett silvertailsystem eller liknande så är det för att köra med öppna rör. Och så bestyckar man förgasraren efter det. Insatserna kommer väl bara på när det är dags för besiktning. Men jag vill helt köra med insatserna för jag vill inte ha högt ljud. Då bör väl förgasarna vara bestyckade som original, eller... Man får väl surfa runt och försöka hitta det du föreslår. Tycker det ändå tar emot än så länge att plocka bort förgasarna och börja byta munstycken.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Även om man sätter in db killern kan det vara stor skillnad mot orginal rören , flesta hojar är väl snålt bestyckad för att klara avgaskrav mm .
    Vet ej hur dina förgasar är men på mina kan man skruva av toppen och lyfta ur membranet och nålen och då kan man lägga en liten bricka under nålen får att lyfta den lite så man får in mer bränsle.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Jag har ingen aning om det går att göra på mina förgasare. Man kanske måste bita i det sura äpplet och lämna in den på verkstad, även om det tar emot. Så får man hoppas att det inte blir för jäkla dyrt.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Här har du en skiss på en förgasare ifrån en virago 1100 1997 men säkert samma om du har annan årsmodell.
    Om du tittar på nr 6 på bilden så är det nålen jag pratar om och där kan man lägga en liten bricka under för att lyfta den lite och få lite mer bränsle in.
    Hyfsad lätt att fixa om man är lite händig , blir det sämre så är det inte det och lätt återställa igen och kostar inget .
    Ca 10 min in i denna ser du nålen som jag pratar om , han lägger ingen bricka under men som sagt kan vara värd att testa.
    https://www.youtube.com/watch?v=3FmfO-mWv3Q
    Men som sagt kan vara en vakuum läcka någonstans eller möjligen choken som strular.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Liknande ämnen

  1. Suzuki - hur synkar man förgasarna?
    Av DAVOR.SLIBAR2@BILIA.SE i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-03, 14:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •