Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Pimp my rides!

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Pimp my rides!

    Beställde nya reg-lister till tre av hojarna. Har bett om en ny från Bike Göteborg då de bytte firmanamn till Elit MC Göteborg, de sa att de skulle skicka en ny reg-list. Men den kommer aldrig så jag fixade en egen till Biffen. Den var så klart mer fräsig, de behöver inte skicka nån nu för jag kommer inte byta ut min biffiga reg-list på Biffen.

    Scramblerns reg-skylt var av den äldre sorten, lite för stor och har ingen reg-skylthållare så jag måste beställa en ny reg-skylt för att få dit namnet ”Smatterknarren” på den.

    Men Streetens och Biffens reg-lister sitter på nu.




  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Kul med egen text på dom med smeknamnen , jag kör med denna på min för vet ej om jag vill ha : Älsklingen som text ;-)
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Kul med egen text på dom med smeknamnen , jag kör med denna på min för vet ej om jag vill ha : Älsklingen som text ;-)


    Varför inte? Eller kanske frun känner en viss konkurrens...

    På Facebook menade nån att såna här texter stör ut polisens kameror. Aldrig hört talas om och aldrig blivit stoppad för än. På hundkojan står det ”New MINI Club Sweden” och inte Bavaria, ingen har stannat mig och upplyst om ”felet” än.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Stör polisens kameror låter lite väl kul överdrivit ut , finns ju mycket annat kul som inte funkar man kan köpa som skal störa polisens kameror ju ;-)
    På tal om min skylt så tror jag inte frugan skulle ha nått imot det egentligen men har inget namn på den än efter våra 5 år ihop.
    Skulle vara : blåa faran eller bastard ;-)
    Blåa faran pga färgen och Bastard pga den ser inte riktigt ut som originalet längre , den finns i 3 olika utförande .
    Med halvkåpa som min hade och en med liten kåpa typ som jag har nu men med en rektangulär lampa och så finns den som naken med rund lyckta , min är ju en blandning av alla eller nått typ sådär :-)

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Vet faktiskt inte vad som skulle kunna störa polisens kameror med en annan list än bil- eller MC-handlarens reklamlist där under. I så fall är ju även alla handlare lagbrytare…

    Scramblern låter skitfint med sina effektljuddämpare på och för några år sen sa jag spontant ”Smatterknarren” om den och sen dess har den fått heta Smatterknarren.
    Mr Grey är ett skämt: den är ju grå och jag rider den. Vi brukar dyka upp på nån av 50 möjliga ställen. Bla bla bla.
    Biffen, ja den såg ju biffig ut när jag såg en R1200 GS/A första gången. Står på Start2Ride förra året och ska provköra en sån. Den var ute på banan just då så jag står där och väntar. När den kommer fram tänkte jag nervöst: – Vilken jävla BIFF! Hur ska det här gå?! Jag kommer ju tappa den!

    Och veckan efter flög jag ner och köpte en Biff, körde hem den från Göteborg och konstaterade att den var sinnessjukt enkel att hantera. Trots sin storlek. Så den får heta Biffen av den här anledningen – mitt första intryck när jag såg den första gången.

    "Vilken jävla BIFF!”

    BSA:n heter bara BSA:n, Husqvarnan däremot kallas Affe efter reg-skyltens bokstäver (AFF).

    När Smatterknarren fått sin nya reg-skylt så kommer bild senare.

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Du skulle kunna ha ”Älskarinnan” på där bak på din istället för ”Älsklingen”…

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Älskarinnan ����
    Tycker MrGrey är kul så den gillar jag stärkt.
    Biffen förstår jag för jag skulle alldrig våga kliva upp på en sådan med mina korta ben , skulle garanterad tappa den tyvärr.
    Känner mig osäker på min egen ibland när mitt vänstra ben känns lite trött , jobbigt ibland när man känner av MS'n och funderar på hur länge klarar man av att åka hoj egentligen.
    Men hittade en sänk sats till min som gör den lite lägre så möjligen jag skal prova , borde kännas säkrare när man får ner hela foten även om man är trött i den��
    Invaliden borde man fundera sätta där bak istället ������

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Aj då, jag jobbar inom neurologin så jag vet vad du får gå igenom med MS. Inte rolig alls och för varje skov får du ärr på myelinskidan. Hoppas du kan ha ett någorlunda bra liv ändå.

    Invaliden ska du inte ha, ha gärna nåt upplyftande istället.

    Sänkningssats kan vara bra.

    Jag är 175 cm och Biffen är hög men har elektronisk fjädring. Den ställer in sig själv så man har båda fötterna på marken med stadigt grepp.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Då är du hela 5mm högre än mig ju.
    Länge sedan jag haft skov men vänstra sidan har sakta blivit sämre tyvärr.
    Men men jag njuter av livet så gött det går ändå.

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Då är du hela 5mm högre än mig ju.
    Länge sedan jag haft skov men vänstra sidan har sakta blivit sämre tyvärr.
    Men men jag njuter av livet så gött det går ändå.
    Det låter gott, passa på och njut så långt det funkar för dig.

    Har haft hand om både ALS-patienter och MS-patienter, det jag kan känna är att ALS är den värsta sjukdomen att drabbas av, ett djävulens sattyg. Den och hjärntumör tycker jag är bland de jobbigare sjukdomarna. En tumör i hjärnan kan ställa till det ordentligt i både beteende och kroppsfunktioner beroende på var den sitter.
    Jag brukar vara med på ryggmärgsprovtagning, ibland är det några rör och andra gånger kan det vara en herrejösses massa rör, beror på vilka sjukdomar läkarna vill ha reda på, om det är nåt som är svårt att lista ut brukar det vara en hel del rör. Myelit (inflammation i ryggmärgen) är en sån sjukdom som kräver flertalet ryggmärgsprover innan de hittar rätt/kunnat utesluta sjukdomar.

    Neurologi är spännande tycker jag, man blir aldrig fullärd i det området och det finns alltid nåt nytt man lär sig.

Liknande ämnen

  1. Pimp my scooter
    Av rolfmm i forum Scooter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-07-02, 22:49
  2. Pimp my ride
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 12:40
  3. Pimp your Harley
    Av turbo i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 18:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •