Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vårkänslor 2019

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301

    Smile Vårkänslor 2019

    Någon mer än jag som märkte att snön var borta och det var plusgrader

    Jag har varit på en veckas Spaniensemester med familjen och kan tillägga att jag är skapligt avundsjuk på deras Mc väder!!
    Det stod Motorcyklar överallt och vägarna var fulla av dem.
    Man kanske skulle bli Spanjor på heltid

    Nyss hemkommen så gick det inte att låta bli att köra lite.
    Jag har rastat hela garaget och grannarna skakar på huvudet åt mig,, Så allt är som det borde

    Det var som Julafton för barnen och varmt nog för att få loss fingrarna från handtagen när man kom hem mellan hojbytena

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Den grå Visa inlägg
    Någon mer än jag som märkte att snön var borta och det var plusgrader

    Jag har varit på en veckas Spaniensemester med familjen och kan tillägga att jag är skapligt avundsjuk på deras Mc väder!!
    Det stod Motorcyklar överallt och vägarna var fulla av dem.
    Man kanske skulle bli Spanjor på heltid

    Nyss hemkommen så gick det inte att låta bli att köra lite.
    Jag har rastat hela garaget och grannarna skakar på huvudet åt mig,, Så allt är som det borde

    Det var som Julafton för barnen och varmt nog för att få loss fingrarna från handtagen när man kom hem mellan hojbytena
    Det har inte gått att missa det på Facebook i somliga grupper. Främst söderut i Skåne har det varit en del hojar ute och rastat sina ägare under helgen som var. Som varit lyriska efteråt förstås.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Min står tyvärr fortfarande lite lätt nerskruvad men hoppas den blir klar idag om packningarna kommer , offrade mina till en kompis i fredags så han skulle få sin på vägen :-)
    Men man ser och hör fler och fler ute på vägarna så börjar klia lite lätt i mc tarmen nu ;-)

  4. #4
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Jadå, gott om plusgrader (6-7 stycken ibland) på västkusten och rentav soligt vissa dagar. Har hunnit rasta två av hojarna redan. Pendlarscootern ("den grönsvarta Ninja-scootern") till jobbet och den blå trajan på en kortare lördagstur.

    Härligt att se varvräknaren gå upp till 9000 på ettan, pang i med tvåan och upp till 9000, och sedan i med sexan och motorbromsa till nästa rödljus/korsning/fartkamera (välj själv).
    Blev som 16 år gammal på nytt!

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Idag tittade till och med Solen fram så jag hoppade på Hondan en sväng så fort jag hade kommit hem.
    Det kan ha varit en Tussilago i diket men vem bryr sig

Liknande ämnen

  1. Svar: 50
    Senaste inlägg: 2019-10-14, 08:31
  2. Vårkänslor????
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2017-03-17, 20:15
  3. Vårkänslor
    Av engström67 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2012-03-19, 10:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •