Sidan 4 av 13 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 122

Ämne: Dagens arbete med hojen

  1. #31
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg

    Underbart att jag skrev såpass bra att det var förstårligt , alltid svårt skriva och förklara .


    Det var lättbegripligt, i alla fall för mig. Bra förklarat tycker jag så tummen upp.

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Gött att höra att jag gjort nått rätt , nu gäller bara att göra rätt när jag ligger där på alla 4 och krälar
    i garaget :-)

  3. #33
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Gött att höra att jag gjort nått rätt , nu gäller bara att göra rätt när jag ligger där på alla 4 och krälar
    i garaget :-)

    Utan bildbevis har det inte hänt.

    Nä skämt åsido, tror det kommer gå bra det där kopplingsbytet för dig. Har du inget liftbord eller liknande? Så behöver du inte kräla runt.

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Tyvärr inget lyftbord men är guld värd , stog i kompisens garage för 3 vintrar sen helt själv på hans lift så det var ju rena drömmen vad man än skulle göra.
    Får inte plats i mitt garage med lift om jag skal ha bil och hoj där tyvärr.

    Står hojen som den gör på bilden och jag kör bilen så den touchar hojen så har jag 5-10cm klarning till garageporten när jag stänger efter mig.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780

    Talking

    Fixade min kedja förut så nu är det bar ut och köra när kopplingen blir bytt
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  6. #36
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag köpte nån mc-lift för en tio år sen men den är fortfarande ouppackad pga platsbrist. Har en till för Husqvarnan också, den är i alla fall uppackad.

    Men dess hydraullyft sjönk en natt och nästa morgon låg Husqvarnan på sidan och vilade. Det var förre ägarens fasa så jag lär aldrig lämna hojen i luften med den mc-liften.

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Går alltid att parkera en hoj på liften om det är en stor man kör upp på .
    Jobbigt att liften sjönk men låter som en sån liten man sätter under motorn typ , denna hade ju nog inte varit helt fel att haft i garaget : https://www.youtube.com/watch?v=r7PExjCtC9Y

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Ja då har jag fått tummen ut och bytt mina lameller till slut.
    Bild nr 2: Börjar med att kolla hur dom gamla satt och började med en lamell på sniskan sedan stålskiva osv tills det slutade med en lamell längst in , svårt få ut dom längst in så tvungen hitta nått tunt och pilla ut dom.
    Bild nr 1: Lite papper som skydd ifall nått skulle ramla och åka in i motorn , jobbigt skruva av sumpen bara för att man var klantig.
    Bild nr 3: Rätt olika längder på bultarna på motor kåpan så gjorde en ask som jag satte fast bultarna i samma mönster som dom kom ut.
    Bild nr 4: Lite synliga märken på själva korgen där lamellerna ligger imot men inga skarpa kanter som dom kan fastna i som tur är , känns knappt med fingret.
    Bild nr 5: Allt ute och ligger fint på golvet
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Bild nr 1: Sorterad hur det kom ut.
    Bild nr 2: Tyvärr har dom skickad fel fjädrar till mig som var allt för korta så tur dom gamla låg inom spec så dom gamla åkte in igen.
    Bild nr 3: Här ser ni hur långa dom skal vara enligt servicemanualen.

    Så nästa att göra är att skicka ett lite irriterande , småsurt brev till säljaren och fråga hur han löser detta då .
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  10. #40
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Se där, ordning och reda! Tummen upp för det.

    Har själv liknande förfaringssätt när jag plockar isär nåt. Jag har alltid lagt det första jag skruvat loss längst till vänster. Bultar har jag kvar i respektive hål i kåpor och delar. Det sista jag skruvar loss ligger alltså längst till höger. Så när jag ska skruva ihop igen börjar jag från höger och går åt vänster. Alla delars bultar har hållits reda på genom att ligga kvar i respektive bulthål.

    Det var samma arbetssätt jag höll på med i försvaret när bössan togs isär och monterades ihop, jag saknade aldrig nån del.

    Jag gillar ordning och reda.

Liknande ämnen

  1. Dagens tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 17:20
  2. Arbete efter vilan.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-21, 12:21
  3. Arbete.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 18:27
  4. Dagens tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 13:49
  5. Dagens mc-tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 20:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •