Sidan 3 av 13 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 122

Ämne: Dagens arbete med hojen

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Men varför blev bilderna liggande när dom står upp på både telefonen och datorn ?
    Jaja får kolla och tänka på det nästa gång .

  2. #22
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Men varför blev bilderna liggande när dom står upp på både telefonen och datorn ?
    Jaja får kolla och tänka på det nästa gång .


    Ja det verkar bli konstigt om man använder mobil, har sett på sporthoj att bilder är helt okej med Tapatalk men fel vända i datorn. Jag tror det är nån bugg i nåt av systemen.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Jaha då blir det byte av koppling på hojen snart då :-(
    Stackars gamla damen klarade inte vinterns mod med effekthöjningen utan att börja slira på kopplingen på lite högre varv när man ger fullt.

  4. #24
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Jaha då blir det byte av koppling på hojen snart då :-(
    Kanske var dags för ett byte ändå?
    Hoppas den är ute igen snart, trist att det ska behövas nu när det är säsong. Eller nästan för det snöar hemma har jag hört.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Den är fortfarande körbar , känns bara när man har för roligt med den :-)
    Allt ligger klart i garaget och själva bytet är hyfsad enkelt och rätt så snabbt så får se vad som händer
    nu i helgen.

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Vill du visa lite bilder på själva jobbet så är det intressant!
    Jag har beställt en kopplingssats till min honda 400 som förhoppningsvis kommer i nästa vecka så jag har jobbet framför mig!
    Inte samma modell men lite tips skadar ju aldrig!

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Om du skal byta bara lamellerna , fjädrar och stålskivor så är det rätt enkelt.
    Bara av med sidokåpan och sen skruva ut dom 5-6 bultarna som håller allt på plats , plocka ur dom gamla och kolla vilken ordning dom kommer ut.
    Börjar längst in med en lamellskiva sedan stålskiva och fortsätta så tills den sista lamellskivan som du sätter i ett annat spår lite offset jämfört med dom andra , på med plattan fjädrar och bultar som du drar in lite i taget , inte dra in en hela vägen och sen en annan men dra alla lite jämt lätt hela vägen in.
    På min skal jag dra åt dom med 11nm så inte mycket kraft som behövs.
    Man skal ha lite motorolja mellan lamellerna och stålskivorna när man monterar om man har våtkoppling och det räknar jag med att du har på din .
    Jag har lagt mina lameller i oljebad så dom skal vara redo för inflytt :-)
    Jag skal passa på att byta 2 lager som finns där med bara för att göra det när jag först plockar loss grejorna , kan inte vara fel när damen börjar närma sig 9000mil tycker jag :-)
    Nr 92046 och nr 92046A skal bytas på bilden så jag får lossa hela kopplingskorgen så lite mera jobb än bara byta lamellerna .
    Köpte mig heavy duty fjädrar och lameller ifrån EBC och även nya stålskivor ifall att så hoppas detta blir bra när jag fått fingrarna ut och monterad grejorna.
    Självklart skal jag fixa lite bilder
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Vad liten bilden blev på sprängskissen på min koppling , ja ja här kommer länken till den istället : https://www.kawasakioriginalparts.co...B1P&country=XX

  9. #29
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Så enkelt! T o m så jag fattar. Det är samma med automatlådor, ur med lamellerna och håll koll på ordningen. Sen ihop med allt i turordning och provtrycka. I med olja och tillbaks med lådan (bil). :-)

    Ta k för att du delar med dig, kommer säkert nån fråga längre fram från nån annan med samma problem/upplevelse.

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Så enkelt! T o m så jag fattar. Det är samma med automatlådor, ur med lamellerna och håll koll på ordningen. Sen ihop med allt i turordning och provtrycka. I med olja och tillbaks med lådan (bil). :-)

    Ta k för att du delar med dig, kommer säkert nån fråga längre fram från nån annan med samma problem/upplevelse.
    Har inte kommit mig ut för att fixa min koppling än men därimot blev det en tur igår och då fick jag njuta lite samtidigt som jag fick känna att nu måste lamellerna bytas så siktar på morgondagen.
    Slö och trött idag efter medicinering och läkarbesök och sen blir det tajt med tid för skal bort lite senare.

    Aldrig mekad automatlåda men antagligen är det samma princip men kan tänka mig automatlådan är lite svårare :-)
    Underbart att jag skrev såpass bra att det var förstårligt , alltid svårt skriva och förklara .

Liknande ämnen

  1. Dagens tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 17:20
  2. Arbete efter vilan.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-21, 12:21
  3. Arbete.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 18:27
  4. Dagens tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 13:49
  5. Dagens mc-tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 20:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •