Sidan 10 av 13 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 122

Ämne: Dagens arbete med hojen

  1. #91
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Avgas.jpgkammar.jpgcyllindrar.jpg

    Woohoo då har man varit ute och pillat lite på hojen idag så nu har det gått lite framåt
    Märkt upp dom nya kammarna så dom hamnar rätt , ställt kolvarna i rätt läge efter alla markeringar så nu är det bara banka på toppen och dra i rätt ordning och rätt följd med Molybdendisulfidfett mellan kopperskivorna på 6 av 10 bultar som håller toppen.
    Först skal alla 10 dras i 20nm sedan dom 6 i mitten till 41nm och sen dom längst ut i 57nm så lite hålla koll på , sedan på med kammarna i rätt läge , Molybdendisulfidfett blandat med motorolja på alla delar och se till att alla kamöverfallen hamnar på rätt plats och rätt väg och sen dra dom i rätt ordning och med rätt moment , blir mycket momentnyckel.
    Rengjorde mitt avgassystem lite lätt idag när jag först har av det , snabbtvättad dom 2 rören till höger på bilden så lite skillnad blir det.

  2. #92
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    avgas.jpg
    Funderar på om jag skal kapa röret som ljuddämparen sitter på med några cm eller inte
    blir ju lite mera öppet mellan hjul och baken då.
    Så om det finns någon som tittar in här så svara gärna vad ni tycker , blir inget mera ljud pga detta så det är inte det jag är ute efter.

  3. #93
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    toppen.jpg
    Då har man fått monterad toppen idag men måste bara få montera kammarna med moment o allt nästa gång , fick avbryta idag för fick åka iväg och hjälpa med annat.
    Ett litet steg närmare att få igång motorn igen men några flera steg måste till

  4. #94
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Det hörs att någon börjar bli duktigt laddad på att ha igång bågen
    Det ser lite mer komplicerat ut än mina små hemmapul!
    Snyggt jobbat och kämpa på Våren kommer med små stormsteg

  5. #95
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Idag tappade jag suget när man hör regnet piskas mot fönstren i 11-12m/s , låter som en innedag ..

  6. #96
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Idag tappade jag suget när man hör regnet piskas mot fönstren i 11-12m/s , låter som en innedag ..
    Sant
    Idag är det inte mc väder för finåkning

  7. #97
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Kammar.jpg
    Då har man varit ute och fått kammarna monterade med rätt moment och alla bultar dragna i rätt följd mm.
    Skulle göra ventiljustering efteråt och började lite smått med att kolla spel och mäta upp mina gamla shims ifrån min gamla topp så jag hade lite att välja på för att få rätt spel.
    Funkade finfint på första ventilen och sen fick mitt digitala skjutmått ett eget liv och började vis fel så det var bara gå hem och börja söka efter nytt.
    Beställt detta nu https://verktygsboden.se/fyndhoerna/digital-mikrometer , borde funka fint till en enkel koll av mina shims tycker jag.
    Innan har jag kört med digitalt skjutmått och mätt flera gånger för att få rätt mått , skiljer alltid lite om man tar rakt över shimsen eller man får den lite på kanterna så tänker att detta måste bli bättre

  8. #98
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Bladmått.jpgShim tool 1.jpg
    Då har man varit ute och fixad ventilerna idag 2 gånger om för att vara på den säkra sidan.

  9. #99
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Hade några flera bilder men dom vill inte laddas upp idag så vet ej vad som händer
    Måste tillägga att jag beställde mitt Digitala mikrometer på fredag efter lunch och fick det redan på lördag så grymt bra leveranstid av verktygsboden och post nord som inte tappade bort paketet
    Senast redigerat av baggen1970 den 2020-01-20 klockan 15:59.

  10. #100
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Var ute lite igår och fick monterad ventilkåpan , grenrören , kylaren och bytt ut gummi bussningarna som håller fästet till styret mot nya i aluminium så hoppas det blir bra.
    Även köpt mig värmehandtag som jag skal montera så jag slipper förfrysa mina händer på äldre dar20200122_135559.jpg20200122_105106.jpg
    Har fortfarande lite problem att bifoga bilder , får bara upp 2 av mina 4

Liknande ämnen

  1. Dagens tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 17:20
  2. Arbete efter vilan.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-21, 12:21
  3. Arbete.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 18:27
  4. Dagens tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 13:49
  5. Dagens mc-tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 20:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •