Sidan 1 av 13 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 122

Ämne: Dagens arbete med hojen

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780

    Dagens arbete med hojen

    Då har man påbörjad arbetet med läckande packboxar och det var inte konstigt att dom fuktade lite för det fanns x antal repor på gaffelbenet .
    Testade lite lätt att slipa bort dom och det såg ut som att bli bra så i morgon blir det bättre slipning och montering:-)
    Hoppas det håller om inte så får man väl fixa fram nya gaffelben.
    Redan fixad och bytt munstycken i förgasarna och modifierad luftburken enligt alla konstens regler , nytt avgassystem monterad så allt som allt förväntar jag mig minst 20hk eller mer enligt andra som gjort samma ändringar.
    Nästa på dagsordningen blir ventiljustering , hoppas man sliper pussla om för mycket bara :-)
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    • Filtyp: jpg 01.jpg (113,8 KB, 45 visningar)
    • Filtyp: jpg 02.jpg (131,9 KB, 35 visningar)

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Trångt som attans under där så enda sättet att få dom på plats är en plåt framför och en bakom förgasarna och trycka in dom med kraft sedan skal man komma åt och skruva på insugsgummin och på med gummit ifrån luftburken rätt .
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    • Filtyp: jpg 01.jpg (294,0 KB, 33 visningar)
    • Filtyp: jpg 02.jpg (183,1 KB, 28 visningar)
    • Filtyp: jpg 03.jpg (138,2 KB, 28 visningar)

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Inte lätt att få dom på plats och ännu värre är det när fjädern hoppar av på nr 2 :-(
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    • Filtyp: jpg 01.jpg (78,1 KB, 24 visningar)
    • Filtyp: jpg 02.jpg (83,8 KB, 24 visningar)

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Snyggt! Ordning & reda ser jag. Jag brukar också lägga upp sakerna i turordning. Jag lägger allt från vänster när jag tar isär saker så när jag plockar ihop börjar jag från höger.



    Fr vänster:
    Isärplockad förgasare | Scramblern naken | Ultraljudstvätt av förgasare
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Jo det ser trångt ut!!
    Ibland så är det riktigt gott med podfilter!!
    Min Honda har bara 2 förgasare men jag drar mig lite från att montera av dem ändå pga filtret.
    Suzukin har poddar och blir barnsligt lätt, Men det skapar ju då anledning att ta av dem desto fler gånger när man behöver tuna in dem

    Kämpa på i Vårförberedelserna.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Ser bra ut och gött med ordning :-)
    Blev lite fel i min ordning idag och fråga inte varför men när jag skulle montera ihop sista dämparen fattas en bricka :-(
    Skal sitta en ovanför och en under fjädern men helt plötsligt var det bara en kvar , orkade inte mer sedan jag hjälpt kompisen med garageporten innan jag började så troligen slut i huvudet eller nått.
    Blir att plocka isär den första dämparen och kolla om jag hittar 3 brickor i den för annars fattar vi inte vart den tagit vägen.
    Lite jobb att byta vajer på den porten sedan den går inuti på sidorna med en vikt i änden men det funkade till slut :-)
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Ja då var mysteriet med den försvunna brickan löst , mycket riktigt när jag öppnade upp den dämparen som var färdig så låg det helt plötsligt 2 brickor på toppen istället för 1 :-)
    Nu är båda fixade och monterad på hojen igen så ett steg närmare klar tills bättre väder och värmen kommer , men inget kul när det ser ut som detta på utsidan precis nu :-(
    Glömde ta bild på hojen
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Ja då var mysteriet med den försvunna brickan löst , mycket riktigt när jag öppnade upp den dämparen som var färdig så låg det helt plötsligt 2 brickor på toppen istället för 1 :-)
    Nu är båda fixade och monterad på hojen igen så ett steg närmare klar tills bättre väder och värmen kommer , men inget kul när det ser ut som detta på utsidan precis nu :-(
    Glömde ta bild på hojen
    Härligt, har du varit ute och kört än i helgen? Många verkar ha varit ute och kört, det har varit ganska behagligt väder.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Tyvärr inte , min står fortfarande med ventilkåpan av pga ett ryggskott ifrån H#&%¤#e så där försvann lite ork att fixa hojen tyvärr.
    Varit och tittat till den och börjat och fick lite bakslag när jag hittade en ventil utan shims på plats och vipparmen på baksidan av kamaxeln
    Kan lova den gubben får aldrig röra min hoj igen.
    Skal inte vara möjligt för på min motor behövs inte kamaxeln plockas ut för att byta shims så killen som fixade mina ventiler sist har gjort värsta felet.
    Tappade lite lust där och då för jag räknade med att det var trasiga delar så packade ihop och tog en dag i soffan innan jag åkte till hojen och konstaterade att allt var helt , lyfte kammen och packade dit en shims och flyttade vippan under kammen innan jag monterade den igen och allt ser finfint ut
    Hade en kompis med samma hoj bredvid min där vi gjorde ventilkoll på med så igår offrade jag mina tändstiftsbrunns packningar till honom så han fick ihop den.
    Han har beställt packningar som skal komma i morgon så då tar jag hans samtidigt som jag fixar fram 7 shims så mina ventiler kommer inom rätt spec så på tisdag räknar jag med att den är klar för premiär test.
    Bild nr 2 var mitt syn när jag stack in bladmåttet och huvudet för att kolla insugsventilen på 3ans cylinder .
    Bild nr 3 ser man vipparmen på fel sida av kamaxeln.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    • Filtyp: jpg 1.jpg (648,0 KB, 29 visningar)
    • Filtyp: jpg 2.jpg (673,7 KB, 28 visningar)
    • Filtyp: jpg 3.jpg (436,7 KB, 29 visningar)

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Usch för klåpare som fuskar. Finns inget värre, allt ska man göra själv – helst. Vilken tur att du öppnar och tittar, hade kunnat bli ett motorras där.

Liknande ämnen

  1. Dagens tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 17:20
  2. Arbete efter vilan.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-21, 12:21
  3. Arbete.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 18:27
  4. Dagens tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 13:49
  5. Dagens mc-tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 20:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •