Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Skippade MC-mässan

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Skippade MC-mässan

    Fredagen avlöpte med jobbpass och därefter järnet hem och göra sig i ordning och in till sta'n för fest med kollegorna. Men, kändes som en b-restaurang med lååång väg kvar till Michelin-guiden, all mat var köpemat som man försökt duka upp snyggt och det var modell buffé. Totalt 24 bord varav jag hade bordsplacering vid bord 12. Och man började med bord 1, sen 2, sen 3 när överläkaren bredvid mig sa: Äh! Skit i turordningen, nu tar vi mat! och reste på sig och hämtade mat.

    Så vi gjorde som överläkaren, vem tusan skulle märka att vi smet före..? Ingen. Och snart sket resten i turordningen. Det gick fortare så dessutom.
    Maten var som sagt köpemat man köpt färdigt och bara lagt upp på fat. Efterrätten var inte heller den bakad utan nåt fryst man av lathet tinat upp och slängt upp på stora fat, t o m grädden var fejkad.

    Nåja, det gick ju ner och snart placerade jag mig i baren och köpte det jag behövde köpa. Eftersom vi var drygt 200 pers och bara en bar med två bartenders så köpte jag två glas åt gången. Mina gamla kollegor stod och köade, jag hamnade bakom dem, småpratade lite och ställde frågan om de står i kö, javisst sa de. Hm, hm, stå här och köa, tänkte jag och gick förbi, tryckte mig in mot baren, viftade med VISA-kortet och vips hade jag två nya glas i händerna. De forna kollegorna stod fortfarande kvar och köade. Så ska dom tas.

    Jag hade dessförinnan innan middagen även slängt ner två välkomstdrinkar, man fick bara en men när jag svischade förbi andra baren som fungerade som välkomstbar räckte en kille fram ett glas och sa Välkommen! Åh tackar, sa jag och seglade in med ett till glas. Han trodde jag kom från garderoben när jag faktiskt kom från toan. Men garderoben var bredvid så javisst tar man ett glas till när det räcks fram så där.

    Efter några glas, totalt 8 shots med lakrits började skorna bli lite runda, bord som flyttade på sig och då gärna mot mig. Så klart. Dansen hade redan börjat för länge sen och givetvis blir man uppbjuden där man ska slå en piruett, jäklar vad det snurrade till där.

    Så, nästa dag och av förklarliga skäl var jag rätt så bakfull på lördagen. Det blev inget mässande i Solna. Sen hörde jag av andra som varit där att det var väldigt litet och dyrt. Ingen mat fanns vid lunchtid ens. Jag övervägde att gå på söndagen men nä, hade nog bara blivit besviken och grämt mig över att ha kastat pengar i sjön.

    Kanske nästa år i Göteborg!
    Vi kanske kan vara flera som åker ner härifrån då.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Låter som du haft en kul helg ändå så helt rätt att spara sig till Göteborg nästa år :-)

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ha ha, ja festen var trevlig, synd man blev så rund under fötterna bara. Men, MC-mässan var inget av värde så den kunde jag skippa. Däremot så Göteborg nästa år i alla fall.


Liknande ämnen

  1. MC-mässan
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-01-22, 15:36
  2. MC Mässan
    Av Markus i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-01-09, 01:32
  3. Mc-mässan.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-29, 18:08
  4. MC-mässan
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 03:40
  5. Mässan i GBG
    Av Boogieman i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 19:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •