Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: GS850 start strul

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2019
    Ort
    Göteborg Härryda
    Inlägg
    14

    GS850 start strul

    Jag har en GS850 -79 som stått ett år ca. den startar med choke men sen inte mycket mer.
    jag kan gasa en milimeter typ men det är allt, mer gas och den dör, och samma sak om jag trycker ner choken.
    Något tips på vart jag ska börja någonstans för att lösa problemet?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Tömma flotörhusen och tanken för gammal bensin och fyll på med ny kan hjälpa om inte , rengöra förgasarna , kolla pluggarna .

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2019
    Ort
    Göteborg Härryda
    Inlägg
    14
    Någon nämnde något membran?¿ Att den kanske inte trycker tillräckligt med bränsle. Vart kan det sitta, kan de vara de i bensin kranen? Är väldigt ny på detta, det är min första "riktiga" hoj så har inte jättebra koll.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Om du har en vakuumstyrd bensinkran kan det vara det men då tror jag att dina vakuumslangar är läcka så den inte suger ordentligt.
    Har kört min utan vakuumslang tillkopplad för att tömma flotörhuset "dårlig drenäringsskruv :-(" och hojen går fint på det lilla bränslet som finns i förgasaren men fuskar lite pga öppen vakuumslang.

    Har du tömt förgasarna och tanken och fyllt på med ny bensin ? Om inte gör det först innan du fortsätter , kan vara så enkelt.
    Fyll gärna på med en flaska injection cleaner , funkar ibland och får bort lite skit .
    Om hojen stått med lite varierande tempraturer kan det blivit kondens i tanken och förgasaren som gör att den inte vill gå riktigt nu.

    Om du gjort allt över och den fortfarande går som skit så testa spruta startgas runt insugsgummit , alla slangar på förgasarn , gummina ifrån luftburken till förgasarna och allt detta görs medan hojen går på tomgång .
    Lyssna efter ändringar i gången , om den ändrar sig när du sprutar på samma ställe hela tiden så har du garanterad en läcka i gummit så den drar falskluft.

    Detta är vad jag skulle göra först innan jag börjar byta grejor på hojen .

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2019
    Ort
    Göteborg Härryda
    Inlägg
    14
    jag har vakuumstyrd kran, meeen vart sitter vakuum slangarna? det går en från kran till förgasaren o en som går till andra sidan tanken bara slutar i ingenstans, detta måste ju va nån luftslang av någon typ men varför den går in i en "platta" på andra sidan tanke förstår jag inte, den slutar ju tvärt?

    tanken är tömd o ny bensin i jag. förgasaren nej, ska se om jag hittar hur man tömmer dem o testa detta.

    den har stått i varmgarage. OM de blivit kondens i förgasaren så är de bara att plocka isär o bygga ihop eller går de blåsa bort fukten utifrån utan o behöva skruva? finns ju massor med hål o skruvar i förgasarna.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Sitter skruvar i botten på varje förgasare som du öppnar för att tömma flotörhusen , markerad med röd pil på bilden.
    Även om dina förgasare inte ser exakt ut som dom på bilden finns dom skruvarna på alla så du kan tömma dom.
    Om du har 2 slangar ut ifrån bensinkranen så följ den lilla och se vart den går in i förgasaren , och på samma ställe på dom andra 3 sitter vakuum slangar eller toppar för att inte dom skal suga luft.
    Som sagt prova spruta startgas runt insuget och luftburken samtidigt som du rör lite på gummit , lyssna efter skillnad i motorgång .
    Kan vara så illa att gammal bensin stått och dunstat bort och det blivit kristaller och gegga i förgasarna som tätat och då är det bara riva och rengöra.
    Men tömmer du flotörhusen borde du se vad som kommer ut.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2019
    Ort
    Göteborg Härryda
    Inlägg
    14
    ska testa tömma dom!

    den lilla slangen från bensinkranen går inte till förgasaren den går bara till andra sidan tanken till en "platta men som inte är ansluten till någonting.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Då är nog inte bensinkranen vakuumstyrd , men det spelar ingen roll i detta ändå.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2019
    Ort
    Göteborg Härryda
    Inlägg
    14
    testade o tömma dom bensinen såg fin ut som kom ut. det finns 3 lägen på bensin kranen, res, on och pri. då är de väl vakuum styrt?

    när du säger spruta startgas menar du då ta bort luftfiltret o spruta in i gasarn direkt? tack för snabba svar baggen 1970

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2019
    Ort
    Göteborg Härryda
    Inlägg
    14
    https://www.partssweden.se/suzuki-gs...s850/fuel-cock

    en sådan "grej är de som sitter på tanken. bensin kranen i sig är inte identisk med min men "plattan är likadan.
    Senast redigerat av Jsson den 2019-01-10 klockan 18:34.

Liknande ämnen

  1. stator skillnad suzuki gs850?
    Av Suzuki Lusen i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-05-17, 09:41
  2. Suzuki GS850 G -82
    Av Danken i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-09, 18:59
  3. Strul hela dagen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 18:17
  4. Start-tips Honda CB 250
    Av Evavind i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 07:24
  5. Vilken start!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 05:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •