Sidan 6 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 72

Ämne: Honda cb 400N

  1. #51
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Tackar Baggen!
    Då är nästa agenda att se om fjädern går att få fart på.

  2. #52
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Kan inte bara vara kylan som gör den lite trögare ?
    Min brukar vara lite trög nu på vintern när den stått lite men funkar finfint när det blivit såpass varmt att man kan börja köra utan frysa fingrarna av sig .

  3. #53
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Jag tror den är lite för trög för det men en intressant tanke!
    Man kanske skulle värma den lite försiktigt för att undanröja det som misstanke!!

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Igår körde jag Hondan till Besiktningen.
    Den gick igenom med blankt papper
    Riktigt kul att idag ta en tur med bågen idag, speciellt eftersom jag satte dit ett par Raask dämpare som jag har liggande sedan min Triumph det ökade prestandan rejält , nu löser den 9000 rpm.
    Den låter som en stoor motorcykel även på tomgång, den går dock som en 400:a fortfarande
    Men dagen till ära så har Gasreglaget lagat sig själv, jag har inte någon semestergas längre,,blandade känslor där men det är nog bra..
    Jag fick dessutom en promenad på 10 km , bensinen tog slut och den slitna ytan på bensinkranen visade inte tydligt tillräckligt för denna motorcyklist att reserven inte var uppåt , pinsamt och lärorikt

  5. #55
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Kul att gasen löste sig och att den varvar som den skal med dämparna och grattis till blanka papper :-)

  6. #56
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Jo ditt tips om is i magen med semestergasen lönade sig.
    Nu är den helt återställd.

    Det finns dock en del att göra på prestandan fortfarande.
    Jag misstänker att den får lite för lite bränsle.
    Det är ett j-kla meck att få loss förgasarna för att ställa in nålarna så jag har dragit mig för det.
    Tacka vet jag podfilter då ramlar nästan förgasarna ut av sg själva.

  7. #57
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Ja pods är lite enklare att jobba med om man skal ut och in med förgasarna , själv kör jag utan för enligt många så funkar min bättre med modifierad luftburk än med pods .
    Kan strula lite om man hamnar i kraftigt regnväder eller om mötande bil skvätter vatten över dig som förgasarna suger i sig .
    Slet som ett djur med att få ut och in mina förgasare med luftburken kvar , men en tunn metallplåt framför insug och luftburkens gummin så gick det lätt att klämma in förgasarna imellan :-)

  8. #58
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Menar du att du inte har något filter alls?
    Är inte det stor risk att få in skrutt i förgasarna då?

    Jag lyckades köpa en ny båge igår
    En 1200s Bandit blev det

  9. #59
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Jo luftburken och filter finns kvar , hade ut förgasarna för att byta munstycken för lite mera effekt och borrade lite extra hål i luftburken för att få in lite mera luft så allt lirar ihop :-)
    Bandit är ingen dålig hoj så får gratulera med nyförvärvet , själv kör jag ju Kawasaki ZRX1200s men har plockad
    bort halvkåpan på min.
    Bandit 1200 motorn är väl hämtad ifrån dom äldre gsx1100 och luftkyld och som jag förstått så är dom skottsäkra utan problem .

  10. #60
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Banditen är en 04 med kylare så inte luftkyld men den verkar vara trevlig samt en bushoj på samma gång

Liknande ämnen

  1. Honda CB 400N -82 går dåligt
    Av pandan i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 09:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •