Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 5678 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 72

Ämne: Honda cb 400N

  1. #61
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Den grå Visa inlägg
    Banditen är en 04 med kylare så inte luftkyld men den verkar vara trevlig samt en bushoj på samma gång
    Där ser man , trodde dom var luftkylda.
    När ändrade/bytte dom eller är det bara 6hundran som är luftkyld ?

  2. #62
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Där ser man , trodde dom var luftkylda.
    När ändrade/bytte dom eller är det bara 6hundran som är luftkyld ?
    Kylaren är till oljan, om inte mitt minne sviker mig

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Nästa uppdatering i mitt mekande med min Honda är att kopplingen är bytt!

    Första gången jag prövar detta konststycke och även om den funkade innan men med lite slirig koppling så funkar den fortfarande efter att jag fingrat på den!!
    Helt otroligt!

  4. #64
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Rätt skönt att lösa det själv och inte behöva lämna bort jobbet och ruinera sig själv.
    Gissar på att du tyckte det var enklare än vad du hade trott innan du började

  5. #65
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Riktigt skönt!!
    Jag tyckte det såg skapligt enkelt ut på Youtube men det brukar alltid vara något oförutsett som strular.
    Kåpan satt rätt ordentligt men annars flöt det på bra, ändå var det spännande att starta upp och ta provturen ��

  6. #66
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Första turen på min med idag och ny koppling men tyvärr dom gamla fjädrarna.
    Nya är på väg så får byta nät dom kommer.
    Inte nöjd med min för den måste ha handtaget 2 klick längre ut än innan.
    Inget bra när man har en hand som tappar kraft men luftade och bytte vätska i systemet så hoppas det hjälper.
    Gummiklubba är gött å ha när grejorna sitter fast.

  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Första turen på min med idag och ny koppling men tyvärr dom gamla fjädrarna.
    Nya är på väg så får byta nät dom kommer.
    Inte nöjd med min för den måste ha handtaget 2 klick längre ut än innan.
    Inget bra när man har en hand som tappar kraft men luftade och bytte vätska i systemet så hoppas det hjälper.
    Gummiklubba är gött å ha när grejorna sitter fast.
    Härligt
    Det är full fart i verkstäderna nu på vårkanten..
    Det låter som du har ställbara handtag på bågen , går det inte att ställa som du vill längre?
    Jag har själv önskat köpa nya handtag till Yamahan men vet inte vad man ska titta på!!
    Får forska lite...

  8. #68
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Lite justeringsmöjligheter finns det på handtagen som tur är men som det var innan var det perfekt för mig , om jag har i samma hack nu så vill den inte koppla helt ifrån och blir svår att hitta neutralen:-(
    Så måste ha handtaget lite längre ut och då börjar min hand att spöka lite tyvärr men hoppas jag vänjer mig eller blev bättre efter ny vätska och luftning av systemet.
    Jag har köpt mina på ebay ifrån kina och alla har passad perfekt och varit bra kvalitet.

  9. #69
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Lite justeringsmöjligheter finns det på handtagen som tur är men som det var innan var det perfekt för mig , om jag har i samma hack nu så vill den inte koppla helt ifrån och blir svår att hitta neutralen:-(
    Så måste ha handtaget lite längre ut och då börjar min hand att spöka lite tyvärr men hoppas jag vänjer mig eller blev bättre efter ny vätska och luftning av systemet.
    Jag har köpt mina på ebay ifrån kina och alla har passad perfekt och varit bra kvalitet.
    Ja det är inte kul när man vant sig in med en körstil och den ändras utan att man kan påverka det!!

    Trubbel med händerna bävar jag för eftersom Mor min har Artros och det vill man ju inte dras med.

    Kinaprylar är min tanke också!
    Jag Wischade hem en Hastighetsmätare och lite annat smått och gott och är riktigt nöjd med hur kvaliteten verkar vid första anblick och genomgång... den ser ju dyr ut!!!

  10. #70
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Allt ifrån kina är inte fel men ibland har dom inte helt koll på sina grejor men har aldrig haft problem att få mina pengar åter om det inte passat eller annat som varit fel .

Liknande ämnen

  1. Honda CB 400N -82 går dåligt
    Av pandan i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 09:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •