Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 72

Ämne: Honda cb 400N

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Tack för input!

    Den svartmålade bilden har ju ingen sadel monterad så gissningsvis så lär den sticka ut en del..
    Just det bekväma är inte något problem som den ser ut nu!
    Den har sadelmaterial som man använder på Vattenskotrar men också ett mjukare lager på ca 10mm som ligger utanför och minskar skarpa kanter, kanske ska jag ta bort det och ytterligare jämna ut skumgummit med viss risk att sadeln blir lite onödigt hård!
    Skumgummit är rätt bra för det blir lite buttshaped när man suttit bara en liten stund och jag har tidigare en sadel som sitter på Suzukin som är tillverkad av samma sorts material och den har jag åtminstone kört 30 mil på en dag med utan att vara alltför justerad

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Viktigaste är att du gillar det egentligen :-)
    Tycker det är kul att följa när folk bygger och modifierar sina hojar , skulle önska man hade ett värmegarage att härja i själv :-)

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Senaste uppdateringen!
    Minskat med det mjukare materialet och slipat det hårda till lite bättre passform,, hoppas jag.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #24
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Kul med egenbyggda lösningar
    Ett alternativ är att dra upp den mjuka delen så att den följer den hårda, så att det blir mer som en enhet.
    Typ som i bifogad bild.
    Det kanske går att göra både i fram och bakkant eftersom den hårda biten går upp i båda ändar.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Helt riktigt.
    Det var en lösning som jag tänkte på från start men jag blev lite lat eftersom det hade krävt att jag skulle sy

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    :-) :-) :-)

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Hej igen!

    Nu har jag skruvat av hjulen av Hondan för att få nytt gummi på dem!
    Det jag märkte nu var att bromsarna ligger på fram, som det verkar så är båda oken för tighta..

    Jag har aldrig pillat med skivbromsok förr och undrar lite hur man lämpligen gör en troubleshoot eller alternativt en renovering av oken,, är det svårt?

    Jag tänkte dyka in i Youtubes klipp och försöka finna en diy på det men ni kanske har en bättre väg till info och tips!

    Tack i så fall

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Jag brukar ta ur beläggen sedan använde tandborste och brakecleen på kolvarna .
    Tryck försiktigt ut kolvarna lite för att komma åt dom .
    Kan göra undervärk på gamla smutsiga bromsar ok

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Tackar för tipset Baggen!

    Denna gången var det dock värre problem!!
    Jag fick hjälp av en kompis med mer skills än mig och nu är bromsarna isärplockade i molekyler!!
    Det var mycket rost och skit som bla gjorde att inte kolvarna gick att rubba , samtidigt så var det ett `flytande ´ok som inte ville flyta pga samma rost i de rörliga delarna..
    Ganska kraftigt eftersatta bromsar med andra ord!
    Men nu är det välputsat och vi ska nog snart ha igång dem igen, får bara vänta in lite reservdelar först..

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Ok gått att det löst sig och du fått hjälp , mitt tips funkar som sagt inte om dom är helt fastrostade .
    Men inte fel att göra den lilla uppfriskningen av sina bromsar ibland för då håller man dom friska och fungerande längre.

Liknande ämnen

  1. Honda CB 400N -82 går dåligt
    Av pandan i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 09:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •